نقش تربیتی زنان در شکل‌گیری تمدن اسلامی
کد خبر: 4061248
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
رئیس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد:

نقش تربیتی زنان در شکل‌گیری تمدن اسلامی

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به نقش تربیتی زنان در شکل‌گیری تمدن اسلامی، گفت: امروزه نیازمند زنانی هستیم که در مکتب اسلامی رشد کرده باشند چرا که اولین نهاد انسان‌ساز خانواده و در رآس آن زن قرار دارد و بر همین اساس است که از سوی غرب مورد هجمه‌های فرهنگی در حوزه خانواده و به ویژه زنان و نقش مادری قرار داریم.

حجت الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز اسلامی گلستان در اجتماع دختران بهشتی به مناسبت روز ملی دختر و ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه‌(س) روز گذشته، 10 خرداد در سالن فرهنگ و ارشاد آق‌قلا برگزار شد، با اشاره به اینکه اسلام به زنان عزت و کرامت بخشید، گفت:  قبل از اسلام و در زمان جاهلیت زنان جایگاهی نداشتند و دختران توسط اعراب زنده به گور می‌شدند اما با ظهور اسلام و جاری شدن احکام قرآن زنان دارای عزت و کرامت شدند و در قرآن کریم از زنان بزرگی مانند دختران شعیب، آسیه همسر فرعون و مریم‌(س) به عنوان زنانی عفیف و پاکدامن و الگویی برای همه زنان یاد کرده است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به نقش زنان در شکل‌گیری تمدن اسلامی بیان کرد: امروزه نیازمند زنانی هستیم که در مکتب اسلامی رشد کرده باشند چرا که اولین نهاد انسان‌ساز خانواده و در رآس آن  زن قرار دارد و بر همین اساس است که از سوی غرب مورد هجمه‌های فرهنگی در حوزه خانواده و به ویژه زنان و نقش مادری قرار داریم.

حجت‌الاسلام دیلم با اشاره به مهم‌ترین شاخصه‌های زن تراز انقلاب اسلامی گفت: اولین شاخصه زن تراز انقلابی خویشتن‌داری و پرهیز از تجملات است. زنی که الگوی حضرت زهرا‌(س) باشد؛ نمی‌تواند دنبال رفاه‌گرایی برود چون این با ارزشها و الگوی  زن متعالی مغایرت دارد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان به اولین نقش و وظیفه زنان از دیدگاه امام راحل، نقش تربیتی زنان برای تربیت فرزندان و اجتماع اشاره کرد و گفت: ایفای این نقش تربیتی نیازمند یک مقدمه بوده و آن علم آموزی است. خوشبختانه در مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و غیره زمینه علم‌آموزی زنان و دختران در جامعه اسلامی فراهم شده، لذا در منظومه فکری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جامعه‌ای موفق است که زنانی اندیشمند و پاکدامن داشته باشد.

حجت‌الاسلام دیلم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در‌ گام دوم انقلاب اسلامی‌که می‌فرمایند: ما باید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بستر سازی کنیم، تصریح کرد: به عقیده من یکی از مولفه‌های زمینه‌ساز این بستر‌سازی سبک زندگی اسلامی است و مهمترین  رکن و نهاد برای اجرای سبک زندگی اسلامی  خانواده و در رأس آن زن است.

انتهای پیام
captcha