امام(ره) ساده زیستی را از راهکارهای مهم مبارزه با استکبار می‌دانست
کد خبر: 4061936
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
امام‌جمعه اهل‌سنت آق‌قلا:

امام(ره) ساده زیستی را از راهکارهای مهم مبارزه با استکبار می‌دانست

امام‌جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با بیان‌اینکه، امام راحل ساده زیستی را از راهکارهای مهم مبارزه با استکبار می‌دانستند، افزود: ایشان اعتقاد داشتند که که اگر کسی بخواهد جلوی ظالمین و ستمگران ایستادگی کند باید از حق خود دفاع کرده و ساده زیست باشد.

آخوند رهبر امام جمعه اهل سنت آق قلا

آخوند عبدالرزاق رهبر، امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا در گفت وگو با ایکنا از گلستان ضمن تسلیت عروج ملکوتی امام راحل(ره) در مورد انديشه‌های امام خمینی(ره) گفت: شخصیت امام راحل را بهتر بشناسیم. امام در جایگاه عظیمی از فقهات قرار دارد و فیلسوفی بود که لازم است به عنوان و عارف بزرگ به دنیا معرفی شود.

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با اشاره به اینکه، برای شناخت امام راحل راه‌های زیادی وجود دارد، افزود: شناخت بیشتر شخصیت امام راحل چیزی است که امروز جهان به آن احتیاج دارد. دنیا گرفتار عرصه‌های پوچ است. دنیا حرف حساب ندارد و منتظر حرف حساب ماست و فرصت نکردیم آن طور که باید، امام بزرگوار را به عنوان یک فیلسوف به دنیا معرفی کنیم.

آخوندرهبر به حدیث العلما ورثه الانبیا علما وارثان حقیقی انبیاء هستند اشاره کرد و گفت: اگر نگاهی به شخصیت‌های علمی از صدر اسلام داشته باشیم با علمای زیادی از جمله اسماعیل حقی برسوی مفسر قرآن صاحب تفسیر روح البیان و همچنین از اهل تشیع مثل علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان آشنا می‌شویم که هر کدام آثاری را از خود به جا گذاشتند و به عنوان وارثان انبیا و مرشد جامعه هستند.

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با بیان‌اینکه عالم حقیقی فکرشان ترقی دین و وحدت و خدمت به دین محمدی و اهل‌بیت رسول اکرم(ص) بوده است، افزود: امام راحل(ره) یکی از شخصیت‌های وحدت طلب بود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین مبارزه ایشان مقابله اسرائیل و صهیونیسم بود براین عقیده بود که صهیونیسم باید از بین برود که در این صورت مسلمانان روی کره زمین آرام خواهند گرفت.

آخوندرهبر گفت: مقام معظم رهبری خلف صالح امام راحل همیشه دغدغه ایشان آرام گرفتن مسلمین از صهیونیسم بوده پس مسلمانان باید  به فرامین امامین انقلاب گوش فرا دهند تا زمینه برای رسیدن تمدن نوین اسلامی در سایه وحدت ایجاد شود.

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با بیان‌اینکه، امام راحل ساده زیستی را از راهکارهای مهم مبارزه با استکبار می‌دانستند، افزود: امام(ره)، رهبر نمونه و بی‌همتای تمامی آزادی خواهان جهان است، لذا ایشان اعتقاد داشتند که که اگر کسی بخواهد جلوی ظالمین و ستمگران ایستادگی کند باید از حق خود دفاع کرده و ساده‌زیست باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha