۱۵ اثر صنایع‌دستی کردستان نشان ملی مرغوبیت گرفتند
کد خبر: 4063859
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
در سال گذشته

۱۵ اثر صنایع‌دستی کردستان نشان ملی مرغوبیت گرفتند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ۱۵ اثر از هنرمندان کردستان در سال گذشته موفق به دریافت مهر اصالت و نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی شدند که در مجموع تاکنون ۱۵۴ اثر از استان نشان ملی را کسب کرده‌ است.

نمایشگاه صنایع دستی کردستان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان دیروز، 22 خردادماه در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی استان کردستان اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته ۲ هزار و ۸۹۰ مجوز برای صنعت‌گران فعال در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، البسه‌محلی، تولیدات چرم، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، شال‌بافی، قلم‌زنی و... صادر شد.

وی افزود: ۱۵ اثر از هنرمندان کردستان در سال گذشته موفق به دریافت مهر اصالت و نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی شدند، که در مجموع تاکنون ۱۵۴ اثر از استان نشان ملی را کسب کرده‌ است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: در نمایشگاه صنایع دستی استان کردستان آثاری حاصل ذوق و تلاش هنرمندان حوزه صنایع‌دستی استان در قالب ۱۸ غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج و توسعه صنایع‌دستی بومی استان ذکر کرد و گفت: امیدواریم با شناسایی، رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات هنرمندان و صنعت‌گران، شاهد روند روبه‌رشد تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی در استان باشیم.

گویلیان افزود: گلیم‌، تولیدات چوبی و نازک‌کاری، زیورآلات سنتی، سفالگری، کلاش، ارغوان‌بافی، معرق فلز، نقاشی روی سفال و ... از جمله آثاری هستند که در این نمایشگاه معرفی و عرضه می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: این نمایشگاه از ۲۲ خردادماه به‌مدت یک هفته در دو نوبت صبح و عصر آماده پذیرای از بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha