اهتمام سازمان‌های مردم نهاد در «نذر آب 5»
کد خبر: 4064506
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

اهتمام سازمان‌های مردم نهاد در «نذر آب 5»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از نقش مؤثر سازمان‌های مردم نهاد در اجرای طرح «نذر 5» و آبرسانی به 11 روستای کم آب و بی آب استان هرمزگان خبر داد.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس امروز، 25 خردادماه در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی «ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای سمن‌ها»، سازمان‌های مردم نهاد را بازوهای توانمند دولت در تحقق ایران قوی و سربلند توصیف کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد مهم‌ترین ابزار تحقق جامعه مدنی و شکل‌گیری الگوی مشارکت اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر بزرگترین سازمان مردم نهاد جهانی با مأموریت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه است، تصریح کرد: نیروهای مردمی و داوطلب در کنار سازمان‌های مردم نهاد، مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی این جمعیت هستند.

درویشی افزود: طرح «نذر آب ۵» و آبرسانی به ۱۱ روستای کم آب و بی آب شهرستان سیریک در استان هرمزگان طی تابستان گذشته و امسال یکی از مهم‌ترین نتایج عینی و موفقیت‌آمیز همکاری دوسویه جمعیت هلال احمر استان های فارس و بوشهر با سازمان‌های مردم نهاد بود.

درویشی تاکید کرد: امید است با برگزاری چنین دوره‌های آموزشی، شاهد ارتقای دانش و مهارت فعالان اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در احصا و اولویت‌بندی مسائل کشور و حل و فصل آن از طریق اشتراک‌گذاری و تبادل تجربیات و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های عمومی و عام‌المنفعه باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در پایان گفت: دست همه سازمان‌های مردم نهاد را برای همکاری با جمعیت هلال احمر در اجرای مطلوب‌تر برنامه نذر آب ۵ و آبرسانی به مناطق محروم و مواجه با خشکسالی و قحطی می‌فشاریم.

دوره آموزشی «ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای سمن ها» با حضور ۴۰ نفر از مدیران، اعضای هیئت مدیره‌ها و کارشناسان خبره سمن‌های منتخب و فعال استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در سه عنوان کلاسی و کارگاهی «جایگاه هیئت مدیره اثربخش در برنامه‌ریزی راهبردی سازمان‌های غیر انتفاعی»، «تأمین منابع مالی در شرایط بحران» و «ظرفیت‌سازی جوامع محلی در مدیریت سوانح» برگزار شد.

سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه و مؤسسه خیریه ابتکار و توسعه نوید برگزارکنندگان این دوره آموزشی یک روزه در شیراز بودند. حسن اکبری مشاور آموزشی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ناظر برگزاری این دوره بود. این دوره‌ها به صورت منطقه‌ای در سراسر کشور برگزار خواهد شد و فارس اولین میزبان این دوره بود.

انتهای پیام
captcha