زیبایی‌های معارف اهل بیت(ع) را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم
کد خبر: 4065967
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

زیبایی‌های معارف اهل بیت(ع) را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آنچه که شاید در آن نقص داشته باشیم مربوط به مبانی و معارف نیست، چرا که در معارف و مبانی اهل بیت(ع) این نقایص وجود ندارد، بلکه نقص در نوع بیان و آموزش در تبیین معارف بوده که نتوانسته‌ایم این زیبایی‌ها را به جامعه مخاطبان خود منتقل کنیم.

محمد حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استان‌ها که امروز اول تیرماه در تالار ابن سینا برگزار شد، ضمن خیرمقدم به مهمانان و حضار بیان کرد: امید است آنچه این دو روز در این تریبون گفته می‌شود سبب اعتلای حوزه فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد و لذا اولین نکته قابل توجه در این راستا آن است که ما در حوزه فرهنگ چه وظایفی داریم و چه اتفاقاتی را باید رقم بزنیم.

وی گفت: حداقل سرمایه کاری خودم را این سخن از امام رضا(ع) قرار داده‌ام که حضرت فرمودند: خدا رحمت کند کسانی را که امر ما را احیا می‌کنند، گفتند منظور از احیای امر شما چیست؟ حضرت فرمودند: علوم ما را یاد بگیرند و به دیگران یاد بدهند، چرا که اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از آن نیز تبعیت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: آنچه در حوزه فرهنگ برای سبک زندگی ایرانی و اسلامی که داعیه آن را داریم در همین سبک زندگی که از بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) به ما رسیده است وجود دارد.

حسین‌زاده ادامه داد: آنچه که ما شاید در آن نقص داشته باشیم مربوط به مبانی و معارف نیست، چرا که در معارف و مبانی ما این نقایص وجود ندارد، بلکه نقص ما در نوع بیان و آموزش در تبیین معارف بوده که نتوانسته‌ایم این زیبایی‌ها را به جامعه مخاطبان خود منتقل کرده و آن را به فرهنگ عمومی برای جامعه تبدیل کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی بیان کرد: امید است در ایام ماه ذی‌القعده که متعلق به حضرت رضا(ع) است و اکنون نیز در آستانه روز زیارتی آن حضرت یعنی 23 ذی‌القعده هستیم مورد عنایت حضرت قرار گرفته و جلسات پربرکتی طی این دو روز داشته باشیم.

وی گفت: نکته دوم در خصوص سرود ملی کشورمان است و آن اینکه ما در جلسات مختلفی شرکت می‌کنیم و همه جلسات با سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود، در بحث  تحلیف رئیس‌جمهوری، سرود ملی در محضر رهبری پخش شد و ایشان وقتی سرود ملی خوانده شد با خود زمزمه کردند. ما معمولاً وقتی سرود پخش می‌شود به نشانه احترام فقط می‌ایستیم، اما کمتر زمزمه می‌کنیم، لذا باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: سرود ملی کشور نیز پیونددهنده دل‌های ایرانیان است و باید بیشتر توجه کنیم و در جلساتی که این سرود پخش می‌شود همه با هم با صدای بلند زمزمه کنیم و این پیوند دل‌ها و قلب‌ها را رقم بزنیم.

نشست تخصصی کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استان‌ها تا دوم تیرماه در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha