ترویج حجاب در جامعه با کار فرهنگی امکان‌پذیر است
کد خبر: 4070998
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
امام جمعه گرگان:

ترویج حجاب در جامعه با کار فرهنگی امکان‌پذیر است

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه ترویج حجاب در جامعه با کار فرهنگی امکان‌پذیر است، تصریح کرد: باید با اقدامات فرهنگی مناسبت افراد را با حجاب اسلامی آشنا کرد، لذا فعالان و متولیان فرهنگی باید در این زمینه ورود و فرهنگ‌سازی کنند.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان ضمن تبریک عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت گفت: عید سعید غدیر از اعیاد بزرگ مسلمان است و روزی که توسط پیامبر(ص) امتیاز امامت امیرالمومنین (ع) بر همگان آشکار شد.

امام جمعه گرگان به احادیث مختلفی از جمله حدیث منزلت و ثقلین که مورد اتفاق اهل‌سنت و شیعه می‌باشد به امتیازات خاندان پیامبر اشاره کرد و گفت: بسیاری از احادیث از جمله حدیث ثقلین بیان شده است که پیامبر دو چیز گرانبها را در میان امت خود باقی گذاشت یکی قرآن و دیگری عترت و اهل‌بیت ایشان بود این احادیث در کتب شیعه و اهل‌سنت به وضوح دیده شده است و همه حادثه غدیر را قبول دارند.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: پیامبر(ص) در مقدمه خطبه غدیر مسئله امامت را روشن می‌کند، لذا یک سری  اختلافات جزئی بین شیعه و اهل‌سنت نباید به وحدت امت اسلامی که خواست دشمنان اسلام است لطمه وارد کند.

امام جمعه گرگان با تبریک ولادت امام هادی(ع) به روایتی از به روایتی از این امام همام اشاره کرد و گفت:کسانی که حقوق مردم را می‌شناسند و در انجام حق مردم پیگیر هستند و این افراد در نزد خداوند شان و منزلت دارند، لذا افتخار ما این است که پیروان خاندان پیامبر(ص) و ائمه(ع) هستیم و این پیروی فقط در ذهن و گفتار نیست بلکه در مقام عمل هم باید از این خاندان درس بگیریم.

امام جمعه گرگان با تبریک ولادت امام موسی کاظم(ع) نیز افزود: ما مسلمانان باید سعی کنیم کرامت های امامان را بشناسیم و باید شباهت به ائمه(ع) داشته باشیم.

آیت‌الله نورمفیدی به ٢١ تیر روز حجاب و عفاف در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این روز مردم مسلمان، متدین و مومن ایران به دلیل مخالفت با مسئله کشف حجاب رضاشاه در مسجد گوهرشاد اجتماع کردند و عده زیادی از برادران و خواهران شهید شدند.

آیت‌الله نورمفیدی مسئله حجاب از ضروریات دین ماست و آیات زیادی در مورد مسئله حجاب وجود دارد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم جامعه ما محجبه باشد باید کارهای فرهنگی و اساسی انجام شود. تلاش‌های فرهنگی از خانه، مدرسه و دانشگاه شروع می‌شود.

وی با بیان‌اینکه کسانی که گاهی حجاب را رعایت نمی‌کنند، آنها هم اهل دین و ایمان و مسلمان هستند، افزود: باید با اقدامات فرهنگی مناسبت افراد را با حجاب اسلامی آشنا کرد و نمی‌توان با زور و اجبار دیگران را باحجاب کنیم، لذا فعالان و متولیان فرهنگی باید در این زمینه ورود و فرهنگ‌سازی کنند.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: این مسئله بسیار مهم در مجلس، مراکز فرهنگی و حوزه‌های علمیه و مجالس مذهبی باید حساب شده کار شود تا در آینده نزدیک اثر آن را شاهد باشیم.

 

 

 

انتهای پیام
captcha