تندیس «شهید سلیمانی» در اراک رونمایی شد
کد خبر: 4071698
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

تندیس «شهید سلیمانی» در اراک رونمایی شد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به رونمایی از تندیس شهید سلیمانی در میدان مقاومت اراک، اظهار کرد: شهید سلیمانی با راه انداختن بسیج مردمی در جهان اسلام امت‌سازی کرده و الگوی انقلاب اسلامی را با تمام نقاط دنیا صادر کرد.

رونمایی از تندیس شهید سلیمانی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، در آیین رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اراک، ضرورت تبیین مکتب، سیره و شخصیت شهدا را متذکر شد و افزود: تبعیت محض از ولایت‌وفقیه و حرکت در مسیر ولایت یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی سردار سلیمانی در جهادهای مختلف است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در وصیت‌نامه خود به تبعیت از ولایت‌فقیه تأکید بسیار دارند، ادامه داد: امروز نیز اگر در مسیر ولایت و بهره‌مندی از منویات و رهنمودهای ولی حرکت کنیم موفق خواهیم شد. شهید سلیمانی معرفت، هجرت، استقامت، سرعت و سبقت را در کنار اطاعت محض از ولایت‌فقیه قرار داد و در کنار هم بودن تمام مؤلفه‌ها باعث موفقیت ایشان در مأموریت‌ها بود و دستاوردهای بسیاری برای امت اسلام خلق کرد؛ از این رو مکتب شهید سلیمانی مکتبی انسان‌ساز است.

کریمی ادامه داد: شهید سلیمانی در مکتب عاشورا تربیت شد و با تاسی از سیره امامین انقلاب توانست جبهه مقاومت را تشکیل داده و هسته‌های مقاومت را در تمام دنیا راه‌اندازی کند. حاج قاسم با تشکیل جبهه مقاومت علاوه بر دور کردن تهدیدات دشمنان از کشور تمام راهبردهای آنها علیه امت اسلام را شکست داد. مکتب شهید سلیمانی در همه بخش‌ها کارآمد است و این شهید در جهان اسلام به نماد امید و استقامت تبدیل شده است.

وی افزود: شهید سلیمانی با راه انداختن بسیج مردمی در جهان اسلام امت‌سازی کرد و الگوی انقلاب اسلامی را با تمام نقاط دنیا صادر کرد و امروز شهید سلیمانی متعلق به تمام مردم دنیا است و ارمغان این شهید عزیز عزت بخشی و سربلندی به امت اسلام است.

کریمی اضافه کرد: شهید سلیمانی مصداق اخلاص، صداقت و عمل صالح است و شخصیت حاج قاسم در همه جهات کامل بود، چراکه در میدان‌های جهاد چهل ساله شخصیت او تکامل و معرفتش نسبت به خدا و ولی خدا استحکام پیدا کرد و حقیقتاً شهید سلیمانی هم در زمان حیات و هم در زمان شهادت تسخیرکننده قلب‌ها است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به معنای واقعی احیاگر اسلام و انسانیت بود، گفت: شهید سلیمانی محصول ایمان و عمل صالح بود که در مقابل مؤمنان و دوستان بسیار متواضع و در مقابل دشمنان واقعی بسیار مستحکم و سخت بود؛ لذا فضائل اخلاقی حاج قاسم انتها نداشت.

فرمانده سپاه استان با اشاره به نصب تندیس شهید سلیمانی و تقدیر از همه دست اندرکاران آن بیان کرد: بنده به عنوان خادم مردم در سپاه و بسیج از شورای کلانشهر اراک و شهرداری اراک و همه عزیزانی که برای تهیه و نصب تندیس شهید سلیمانی زحمت کشیدند کمال تقدیر و تشکر را دارم و این تندیس به معنای تکریم و تجلیل از قهرمان دنیا شهید حاج قاسم سلیمانی است و خوشبختانه مردم شهر اراک در مناسبت‌های مختلف ارادت قلبی خود را به شهید سلیمانی و مکتب ایشان به خوبی نشان دادند.

کریمی در پایان گفت: شهید سلیمانی محبوب همه آزادی‌خواهان است و امیدواریم این تندیس و فعالیت‌های اثرگذار فرهنگی و هنری بتواند شخصیت و مکتب شهید سلیمانی را برای نسل جدید و نسل‌های آینده به خوبی تبیین کند؛ چراکه مکتب ایشان در همه ابعاد راهگشا و کارآمد است و راهکار حل مشکلات است.

انتهای پیام
captcha