برگزاری اردو‌های جهادی طرح «هجرت ۳» در کردستان
کد خبر: 4072727
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

برگزاری اردو‌های جهادی طرح «هجرت ۳» در کردستان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان از اجرای اردوهای جهادی طرح هجرت 3 در کردستان خبر داد و گفت: این طرح در راستای توانمندسازی و مشارکت دانش‌آموزان در بهسازی، زیباسازی و نگهداری از امکانات مدرسه اجرا می‌شود.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، امروز، یکم مردادماه در نشست ستاد پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان کردستان از همکاری کلیه اعضای ستاد به ویژه همراهی، حمایت و کمک مجموعه سپاه بیت‌المقدس کردستان در اجرای برنامه‌های مشترک تشکر و اظهار کرد: با اجرای این برنامه‌ها، نتایج خوب و اثرگذاری در دانش‌آموزان و جامعه هدف دیده شود.

وی با تأکید بر برگزاری کیفی برنامه‌ها با بهره‌گیری از بهترین روش‌ها، افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های اردویی در اجرای برنامه‌ها مورد تأکید بوده و لازم است ضمن اطلاع‌رسانی دقیق، هماهنگی لازم در سطح شهرستان‌ها و مناطق صورت گیرد.

شعبانی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این نشست بر بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های دو نهاد آموزش و پرورش و سپاه و همکاری کلیه عوامل و دست‌اندرکاران در اجرای برنامه‌های مشترک تأکید کرد و با بیان اینکه هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: این برنامه باید با همکاری کامل آموزش و پرورش و سپاه برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به یادمانهای دوران دفاع مقدس در منطقه شمال غرب و جنوب در اولویت برنامه‌هاست، افزود: اجرای اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان در مردادماه جاری آغاز می‌ش.د.

شعبانی بیان کرد: ضرورت دارد جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش استان با موضوع اردوهای راهیان نور برگزار و بر اساس دستورالعمل ابلاغی، این اردوها، ثبت سامانه شده، مجوزهای لازم اخذ و ضمن برگزاری مراسم نمادین استانی اعزام دانش‌آموزان، برنامه در کانال شبکه شاد اردوهای راهیان نور نیز پخش شود.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای اردوهای جهادی طرح هجرت سه و مشکلات و چالش‌های پیش‌روی آن پرداخت و با تاکید بر ضرورت ابلاغ دستورالعمل مربوطه به شهرستان‌ها و مناطق و هماهنگی لازم در این خصوص و تمهید مقدمات، توانمندسازی دانش‌آموزان، مشارکت دانش‌آموزان در بهسازی و زیباسازی و هم چنین نگهداری از امکانات مدرسه را از مهم‌ترین اهداف این برنامه عنوان کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: برای اجرای این برنامه باید مصالح لازم از طریق نوسازی مدارس تأمین و در اختیار مدیران قرار گیرد تا با هماهنگی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و سپاه برنامه عملیاتی شود.

هم‌چنین در ادامه این نشست هاشمی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان نیز از اجرای چهار برنامه ویژه این حوزه در تابستان جاری خبر داد و خواستار پشتیبانی، هماهنگی و مساعدت در اجرای برنامه‌های مذکور شد.

وی برگزاری برنامه راهیان نور شمال غرب فرهنگیان به تعداد 150 نفر، برگزاری سفر زیارتی و سیاحتی، نشست گروه پیشرفت با حضور 70 نفر از فرهنگیان، برگزاری جشنواره علمی بسیج فرهنگیان و اعزام 11 نفر از فرهنگیان به نشست کشوری را از اهم برنامه‌های این حوزه بر شمرد.

انتهای پیام
captcha