برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف در لرستان
کد خبر: 4073428
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف در لرستان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: رقابت‌های مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سوم تا یازدهم مردادماه در دو بخش آقایان و بانوان در لرستان برگزار می‌شود.

تقی دریکوندی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه لرستانتقی دریکوندی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به آغاز برگزاری مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در لرستان، اظهار کرد: این مسابقات از سوم مرداد در دو بخش آوایی و غیرآوایی و در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل شروع و تا یازدهم مرداد ادامه دارد. در این مرحله نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی که پایان شهریورماه سال جاری در خرم‌آباد برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش غیرآوایی مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان لرستان مربوط به رشته‌های معارفی شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر هم روز ۱۲ مرداد به‌صورت آنلاین همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: مسابقات اذان و دعاخوانی نیز همزمان با مرحله استانی برگزار خواهد شد و مرحله شهرستانی ندارد.

دریکوندی با اشاره به اینکه در مجموع هزار و ۴۴۳ نفر در مرحله شهرستانی با هم به رقابت می‌پردازند، گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر در رشته‌های آوایی و هزار و ۴۳ نفر در رشته‌های غیرآوایی در مرحله شهرستانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha