شیعیان نمایانگر سیره معصومین و امامان هستند
کد خبر: 4074064
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

شیعیان نمایانگر سیره معصومین و امامان هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: مسئولیت سنگینی بر دوش ما وجود دارد و آن اینکه ما نمایانگر سیره معصومین و امامان هستیم و اگر رفتار ما منطبق بر سیره این بزرگواران نباشد، موجب بدگمانی مردم خواهد شد.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز، ۶ مردادماه، در آیین تکریم و معارفه دبیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان زنجان، با اشاره به ویژگی‌های والای امام رضا (ع)، عنوان کرد: بر همه خادمان رضوی واجب است که روایات این امام بزرگوار در زمینه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی را حفظ کرده و در زندگی خود آن‌گونه که شایسته یک شیعه اهل‌بیت (ع) است، عمل کنند.

وی با اشاره به وظیفه مسلمانان در قبال امامان معصوم (ع)، اظهار کرد: وظیفه همه ما مسلمانان و محبان اهل‌بیت (ع) خدمت‌گذاری به آستان رضوی است و اگر کاری انجام می‌دهیم وظایف دینی و شرعی ما به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند: مایه زینت ما باشید و نه عیب ما و این حدیث یعنی رفتار بنده شیعه و پیرو اهل‌بیت رسول‌الله نمایانگر رفتار امامان و پیامبران بوده و این مسئولیت سنگینی است که ما باید بیاموزیم مطابق خواسته و زندگی این هدایت‌گران راه حق و حقیقت رفتار کنیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به یکی از روایات به جای مانده از امام رضا (ع)، تصریح کرد: امام هشتم در یک جمع از پیروان و شاگردان خود فرمودند: «رحمت بر بنده‌ای که علوم ما را احیا و حفظ کند و مانع فراموشی آن شود و به دیگران انتقال دهد» و این روایت بیانگر اهمیت ادامه سیره زندگی امامان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به رعایت اصول اخلاقی و انسانی در مسیر خدمت به آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: بدخلقی و کج‌خلقی در این خانه متبرک مجاز نیست و همه ما و به خصوص خادمان باید متعهد باشند و در راه خدمت به درستی رفتار کنند و مخصوصاً دچار غرور و تکبر نشوند، زیرا این افتخاری که خداوند بر دوش آن‌ها قرار داده تا در خدمت محبان و زوار امام رضا (ع) باشند.

به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از امرالله حسنی مدیر سابق کانون‌های قدس آستان قدس رضوی استان زنجان تجلیل و لوح انتصاب قاسم محمدی به عنوان مدیر جدید کانون‌های قدس آستان قدس رضوی استان زنجان توسط نماینده ولی‌فقیه با حضور جمعی از مدیران استانی و خادمان رضوی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha