۴۰۰ نقطه زنجان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی
کد خبر: 4075970
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

۴۰۰ نقطه زنجان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی

مسئول اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی در استان زنجان گفت: همزمان با سراسر کشور زنجان در روز ۱۴ مردادماه میزبان همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۰۰ نقطه استان زنجان خواهد بود.

همایش شیرخوارگان حسینی

ناصر نجات، مسئول اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی در استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در رابطه با همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان، افزود: این همایش در ۴۰۰ نقطه استان زنجان و هم‌زمان در ۷۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور برگزار می‌شود.

وی این مسئول با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار بسته لباس نوزادان برای همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان تهیه شده است، تصریح کرد: این لباس‌ها با حضور خواهران بسته‌بندی و آماده‌سازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه این همایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، ادامه داد: در همایش شیرخوارگان حسینی، مادران با در آغوش داشتن طفل شیرخوار خود برای فرزند شش ماهه امام سوم شیعیان سوگواری می‌کنند.

نجات با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی هر سال در ایام محرم برگزار می‌شود اما با ورود بیماری کرونا از دو سال گذشته این مراسم با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: مادران طفل‌های شیرخوار در همایش شیرخوارگان حسینی هم‌صدا با رباب برای طفل شیرخوار کربلا مویه سر می‌دهند.

وی با بیان اینکه هر سال در این مراسم بانوان زنجانی نوزادان شیرخوار خود را در پیمان‌نامه‌ای نذر سربازی امام زمان (عج) کرده تا حضرت آن‌ها را حفظ کرده و آن‌ها فرزند ظهور باشند، خاطرنشان کرد: قرائت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و مرثیه‌سرایی برای حضرت علی‌اصغر (ع) برخی از برنامه‌های این همایش است.

انتهای پیام
captcha