رسانه‌ها؛ طلایه‌داران گفتمان توسعه در هر جامعه
کد خبر: 4078299
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

رسانه‌ها؛ طلایه‌داران گفتمان توسعه در هر جامعه

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید قاجاریان گفت: رسانه‌ها می‌توانند طلایه‌داران گفتمان توسعه در هر جامعه باشند و باید جو عمومی جامعه را به سمت و سویی ببرند که آنچه را که سبب توسعه و پیشرفت جامعه می‌شود مطرح کنند و در راستای مصلحت نظام گام بردارند.

رسانه‌ها؛ طلایه‌داران گفتمان توسعه در هر جامعهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار پاسدار حسن رجب‌زاده، فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید قاجاریان، امروز 24 مردادماه، در همایش تجلیل از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، صالح‌آباد و خواف که در سالن همایش ابن سینای دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند طلایه‌داران گفتمان توسعه در هر جامعه باشند و باید جو عمومی جامعه را به سمت و سویی ببرند که آنچه را که سبب توسعه و پیشرفت جامعه می‌شود مطرح کنند و در راستای مصلحت نظام گام بردارند.

وی افزود: امروز دشمن بیکار ننشسته و از هر فتنه و آشوبی برای گمراه کردن ملت به ویژه نوجوانان و جوانان استفاده می‌کند تا علیه نظام اقدامات تخریب کننده انجام دهد، بهترین بستر برای اجرای طرح‌های دشمنان در عصر کنونی فضای مجازی است پس باید از همین ابزار برای خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان استفاده کرد و اصحاب رسانه و فعالان مجازی در این نبرد نقش بسیاری دارند.

رجب‌زاده بیان کرد: اکنون نیز در حساس‌ترین برهه از تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی که دشمنان با تحریم‌های ظالمانه، سعی بر تحت فشار قرار دادن ملت بزرگ ایران دارند، اصحاب رسانه وظیفه‌ سنگین و دشواری در جهت افشاگری توطئه‌های دشمنان بر دوش دارند که باید به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید قاجاریان مطرح کرد: دشمنان نظام در عرصه خبری و انتشار اخبار دروغین بسیار تلاش می‌کنند، اما خوشبختانه هر کجا دشمن تلاش بیشتری کرده و هزینه گزافی داده با شکست مواجه بوده است.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در باب اهمیت فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است. اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد.

وی گفت: شغل خبرنگاری یک رسالت برای امانتداری است و این رسالت باید در مسیر ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی و گفتمان ولایت به کار گرفته شود.

خبرنگاران نقش موثری در تبیین و روشنگری دارند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت جام نیز در این همایش گفت: خبرنگاران با ارتقای سواد و دانش رسانه‌ای خود می‌توانند با تولید محتوای مناسب در ارتقای بصیرت جامعه تلاش کنند.

سرهنگ پاسدار ابراهیم بیدل اظهار کرد: امام حسین(ع) با پیام‌های عاشورایی راه درست زندگی کردن را به ما نشان دادند، صبر و استقامتی که امام و یارانش داشتند راهی برای ما است تا در عصر کنونی از آن تأسی بگیریم و با صبر و متانت آنچه بر عهده ما نهاده شده را انجام دهیم.

وی افزود: مطالبه‌گری به حق، بخشی از وظیفه خبرنگاران است که باید در راه حفظ نظام و رهبری آن را انجام دهند. خبرنگاران با بیان واقعیت می‌توانند در تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران رسمی و فعالان فضای مجازی به مناسبت روز خبرنگار تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha