پیش‌بینی راهیابی ۲۱۰ متسابق به مسابقات قرآن خراسان‌رضوی
کد خبر: 4078506
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

پیش‌بینی راهیابی ۲۱۰ متسابق به مسابقات قرآن خراسان‌رضوی

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۱۰ متسابق به مرحله استانی مسابقات قرآن خراسان رضوی راه یابند.

جعفر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویجعفر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص نحوه برگزاری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف، اظهار کرد: رقابت متسابقان در مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی از 24 تیرماه آغاز شد و تا 20 مردادماه ادامه یافت.

وی ادامه داد: این دوره در 12 شهرستان‌ به صورت ویدئو کنفرانسی و در برخی از شهرستان‌ها به صورت حضوری و با تجمیع متسابقان چند شهرستان در یک شهرستان واحد برگزار شد.

حسینی ابراز کرد: داوری این دوره از مسابقات توسط داوران مستقر در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی صورت گرفت که تعداد 2317 نفر به تفکیک 1390 بانو و 927 آقا در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، حفظ ۲۰، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و تواشیح، هم‌خوانی و هم‌سرایی و اذان در این دوره از مسابقات ثبت‌‌نام کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات، 723 نفر از شهرستان مشهد ثبت‌نام کردند که از این تعداد 210 متسابق به تفکیک 150 آقا و 60 بانو در رشته‌های حفظ 5 ، 10، 20 جزء و حفظ کل، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق  در روزهای 26، 27 و 28 مردادماه برای کسب رتبه و حضور در مرحله استانی به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: برای متسابقین در رشته‌های اذان، دعاخوانی، هم‌خوانی، هم‌سرایی و تواشیح نیز از سوی ادارات شهرستان مکانی اعلام و تجهیزات و دوربین برای ضبط آثار شرکت‌کنندگان هم‌زمان با اول شهریورماه آماده‌سازی خواهد شد و شرکت‌کنندگان با مراجعه به مکان مربوطه نسبت به ضبط ارائه خود اقدام خواهند کرد و سپس فایل صوتی هر شرکت‌کننده برای داوری به تهران ارسال خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی مسابقات مشهد در روزهای آینده برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود 210 متسابق به مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی راه یابند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص مسابقات قرآن در رشته‌های معارفی، گفت: این رشته از مسابقات در موضوعات نهج‌البلاغه، تفسیر و صحیفه سجادیه قرار بود 12 مرداد ماه برگزار شود که به دلیل اختلال اینترنت به 26 مرداد موکول شد ضمن اینکه یک پیش‌آزمون نیز برای شرکت‌کنندگان در 24 مرداد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 210 متسابق به مرحله استانی مسابقات قرآن خراسان رضوی راه یابند، گفت: مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با 11 شهریورماه آغاز و تا 14 شهریور ادامه خواهد یافت که در این خصوص بانوان 11 شهریور و آقایان 13 و 14 شهریور برای راه‌یابی به مرحله کشوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha