نخبگان قرآنی می‌توانند سدی در برابر جنگ ترکیبی دشمن باشند
کد خبر: 4078665
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۱
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نخبگان قرآنی می‌توانند سدی در برابر جنگ ترکیبی دشمن باشند

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: هر یک از نخبگان قرآنی می‌توانند مسئول یک شبکه تربیتی و قرآنی در مقابل جنگ ترکیبی که دشمن راه‌اندازی کرده است؛ باشند.

حجت‌الله الماسی، مشاور وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الله الماسی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، شامگاه، ۲۵ مردادماه، در مراسم افتتاحیه چهلمین دوره از مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز ویژه پسران که در محل هتل آفتاب ولایت برگزار شد، اظهار کرد: همه افرادی که درباره روزهای عاشورایی ایران اسلامی خوانده و شنیده‌اند، می‌دانند که اگر این مبارزان فرهنگی در اسارت نبودند، ما بسیاری از بخش‌های غنی و فاخر دفاع مقدس در بُعد فرهنگی را در اختیار نداشتیم و ارزش کار آزادگان سرافراز آن‌جا است که کار فرهنگی و قرآنی را در دل دشمن انجام دادند.

وی بیان کرد: از خودمان بپرسیم اگر ما هم در حال حاضر ترس از دست دادن جانمان را نداشتیم و حاضر بودیم تا زیر شلاق شهید شویم و یا بسیاری از کارهای دیگری که دشمن با شهدا و آزادگان ما کردند، آیا حاضر می‌شدیم تا کار دینی و فرهنگی کنیم؟ در حقیقت غیرت این بزرگمردان صحیفه‌ای را برای ما ساخته که هر صفحه‌اش می‌تواند الگوی رفتاری در مقابل هجمه ناجوانمردانه و رسانه‌ای دشمنان ایجاد کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در کلام مولا امیرالمؤمنین(ع) بسیار تأکید شده که همیشه شاکر خدا باشیم و قدر نعمت‌های خدا را بدانیم، اما اگر این نعمت این باشد که ما حافظ، قاری و مبلغ حوزه‌های دینی و فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع) باشیم، چگونه می‌شود که قدر این نعمت را دانست و در مقابل این موهبت الهی شرمنده نشد؟

الماسی اظهار کرد: امروزه کمبود اطلاعات نداریم بلکه دانش و اطلاعات ما از طریق دستیابی به مرورگرهای اینترنتی به مراتب شاید از برخی از افراد نیز بیشتر باشد و همانگونه که می‌دانید از سال ۲۰۰۶ به بعد ناتو، فرمان جنگ ترکیبی را برای ایران صادر کرد و به دنبال این فرمان نیز مقام معظم رهبری بارها هشدار دادند که در مقابل جنگ ترکیبی که اقتصادی، سیاسی، تربیتی و... است، باید جبهه‌ای را تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین دشمنان، هم در خاج و هم در داخل در تلاش هستند که نظام تربیتی جمهوری اسلامی ایران را بی‌ارزش کنند تا نگاه‌های ما به سمت نوع تربیت کشورهای اطراف باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم تأکید کرد: از این‌رو با توجه به اینکه خداوند به شما عنایت خاصی داشته است تا در این مسیر قرار گیرید، بر همین اساس هریک از شما می‌توانید مسئول یک شبکه تربیتی و قرآنی در مقابل این جنگ ترکیبی باشید. بنابراین به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر ما بخواهیم در مقابل این جنگ ترکیبی یک جبهه عظیمی باز کنیم، این جبهه باید یک جبهه تربیتی، اسلامی، دینی و شیعی باشد و به این دلیل ایشان بر تشکیل جبهه تأکید می‌فرمایند که کار جزیره‌ای انجام دادن تأثیرگذارتر از کاری است که به صورت فردی انجام می‌شود.

الماسی تصریح کرد: در اینجا منظور از تشکیل یک جبهه این است که هریک از شما نخبگان قرآنی می‌توانید تشکیلات قرآنی راه‌اندازی کنید.

وی اظهار کرد: البته که امروزه می‌توان کارهای فاخری در این راستا انجام داد، زیرا نسل امروز ثمره نظام تربیتی است، اما باید دانست که راه‌های نفوذ بسیاری وجود دارد و دشمن نیز در بسیاری از مواقع توانسته است از راه‌های مختلفی به این تربیت‌ها نفوذ کند و اینجاست که هر یک از ما باید در این مسیر گام برداریم، به‌گونه‌ای که هریک از ما می‌توانیم در خانه خود با برگزاری یک جلسه قرآن و یا هیئت کوچک با یک درس تربیتی از نظام تربیتی اسلام و شیعه یک شبکه‌ای را که می‌تواند به صورت مجازی و حضوری باشد؛ ایجاد کنیم و در نهایت هم این اقدامات تبدیل به یک جبهه شود که البته این کار نیاز به حمایت بزرگان دارد و باید دانست که در این مسیر نیز عملکرد ضعیفی داشته‌ایم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: عزیزان قرآنی بیایید اینجا در کنار مضجع نورانی امام رضا(ع) که هرچه داریم از ایشان است با خودمان هم‌قسم شویم تا پیرو فرمایش تاریخی امام راحل که در سال ۶۷ فرمودند جوانان کمربندهای خود را محکم ببندید و آماده باشید در مقابل دشمن در هر جایی هستید خدمت کنید. بگوییم امام رضا جان من خودم را وقف مکتب امیرالمؤمنین(ع) می‌کنم و به من کمک کنید تا بتوانم این کار را از جایی آغاز کنم و همچنین از ایشان بخواهید کمکتان کنند تا بتوانید سرباز حاج قاسم شوید و قطعاً بدانید که امام رضا(ع) شما را در این مسیر کمک خواهند کرد.

الماسی بیان کرد: این نعمت کمی نیست که امروز در کنار مضجع نورانی امام رضا(ع) قرار گیریم، آن هم در جایگاهی که البته جایگاه کم و کوچکی نیست. از این‌رو شما نخبگان قرآنی باید قدر این جایگاه خود را بدانید.

وی اظهار کرد: گاهی ما در رفتار خود از الگوهای اهل بیتی کمتر استفاده می‌کنیم، شما که در رشته نهج‌البلاغه ورود کرده‌اید و امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان امیر کلام و باب علم نبی می‌شناسید، لازم است که به خطبه متقین نگاهی داشته باشید، چرا که این خطبه نمونه کامل رفتاری یک فرد شیعه برای ترویج دین مبین شیعه و انقلابی‌گری امروز است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به این خطبه ما باید حتی در حرف زدن خود معیاری داشته باشیم و همواره باید الگوی رفتاری خود را درست کنیم و با این الگوی رفتاری صحیح پیش رویم. پس ما نیاز داریم که امروز رویکرد عقلانی داشته باشیم تا بتوانیم نسل امروز را با خود همراه کنیم. اما آیا ما نمی‌توانیم همانند بلاگرهایی که امروز در فضای مجازی فعالیت دارند و تبلیغات مختلف انجام می‌دهند، فرهنگ اهل بیت(ع) را ترویج کنیم؟

انتهای پیام
captcha