«یتیم‌خانه ایران» و «چ» به تلویزیون رسیدند + فیلم
کد خبر: 4078818
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

«یتیم‌خانه ایران» و «چ» به تلویزیون رسیدند + فیلم

در پایان هفته فیلم‌های ایرانی روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما خواهد رفت. در میان آثار به نمایش در آمده دو فیلم «یتم خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی و «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا از جمله کارهای ویژه هستند.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «ریسمانی نزدیک تر از رگ»، «چ»، «یتیم خانه ایران»، «طلوع»، «پیله آهنی» و... پنجشنبه و جمعه 27 و 28 مردادماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «ریسمانی نزدیک‌تر از رگ» به کارگردانی مسعود اطیابی، پنج‌شنبه 27 مرداد ساعت 23:20 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی جورج شلهوب، منی کریم، محمد علاءالدین و ان ماری سلامه آمده است: مردی لبنانی به نام ابوهانی به همراه همسر و دو فرزندش علی و سلما در مزرعه خود در مرز سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کند. یک روز دختر و پسرش برای بازی از مزرعه بیرون می‌روند. علی از خواهرش جدا شده و وارد منطقه نظامی صهیونیست‌ها می‌شود تا از قفسه کبوترها چند جوجه بردارد.

فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، جمعه 28 مرداد ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در اواخر مرداد سال ۱۳۵۸، دکتر مصطفی چمران از طرف دولت موقت مأموریت پیدا می‌کند به پاوه برود و درگیری داخلی به‌وجود آمده در آنجا را خاتمه دهد. سه رأس درگیری موردنظر را مردم پاوه، کردهای جدایی‌طلب و رزمندگان پاسدار تشکیل می‌دهند. فریبرز عرب نیا، سعید راد، مریلا زارعی و بابک حمیدیان در فیلم سینمایی «چ» ایفای نقش کرده‌اند.

 شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «توپ شوت شیشه» به کارگردانی بهمن شهروان، جمعه 28 مرداد ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: پنج پسر بچه با همدیگر قرار می‌گذارند توپ بازی کنند، در محله و زمین بازی به بازی مشغول می‌شوند و در هر بار بازی کردن مشکلاتی را برای مردم و اهالی محل فراهم می‌سازند. اسماعیل خلج، عمار تفتی و رضا رادمنش در فیلم تلویزیونی «توپ شوت شیشه» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی جدید «طلوع» به کارگردانی هادی اسماعیلی، پنج‌شنبه 27 مرداد ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم اشاره مستقیمی به آیه 100 سوره مبارکه یونس دارد. و داستان دو دزد را روایت می‌کند که از زندان آزاد شده7اند و برای توبه به مشهد مقدس سفر می‌کنند. این دو فرد در طول مسیر با یک روحانی آشنا می‌شوند که این روحانی یک قرآن نفیس و قدیمی که برای اهدا به ... در فیلم تلویزیونی «طلوع» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «پیله آهنی» به کارگردانی آرمین ایثاریان، جمعه 28 مرداد ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. در این فیلم خواهید دید: سرگرد صداقت افسر پلیس راهور است که متوجه مفقود شدن یک ماشین در جاده می شود و همین آغاز ماجرایی پر فراز و نشیب است. رضا و مریم زن و شوهری که به خاطر لجبازی با یکدیگر قصد جدا شدن از هم را دارند برای برگرداندن دخترشان از منزل مادربزرگش راهی شمال می شوند. سعید چنگیزیان، توماج دانش بهزادی و محمد ربانی در فیلم تلویزیونی «پیله آهنی» بازی کرده‌اند.

«یتیم‌خانه ایران» و «چ» به تلویزیون رسیدند

فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، جمعه 28 مرداد ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: در آغاز جنگ جهانی اول که تمامی جهان درگیر جنگ ناخواسته و بی‌رحمانه‌ای بودند، ایران اعلام بی‌طرفی می‌کند و از ۱۲۹۵ سه سال کشور دچار کمبود مواد غذایی می‌شود که به قحطی بزرگ معروف است. علیرام نورایی، جعفر دهقان، قطب‌الدین صادقی، فرخ نعمتی، برایان طرفه و آهو خردمند در فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «دختر الهام» به کارگردانی دانش اقباشاوی، پنجشنبه 27 مرداد ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان فيلم «دختر الهام»؛ 48 ساعت از زندگي يک زن و شوهرِ پليس را نشان می‌دهد که زن در مرکز پاسخگويی 110 کار می‌کند و همسرش معاون کلانتر است. ميليشيا مهدی‌نژاد، خيام وقار، مرتضی حسن‌لو و... از بازيگران اين فيلم تلويزيونی هستند.

فیلم سینمایی «تکیه بر باد» به کارگردانی داریوش فرهنگ، جمعه 28 مرداد ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: سینا برای یافتن یک شغل مناسب به تهران می‌آید و به لیلا نامزدش قول می‌دهد پس از آن که کارش رونق گرفت به زادگاهش، خرمشهر بازگردد اما ...امین حیایی، مریلا زارعی، لعیا زنگنه و زنده یاد داوود رشیدی در فیلم سینمایی «تکیه بر باد» هنرنمایی کرده‌اند.

«یتیم‌خانه ایران» و «چ» به تلویزیون رسیدند

فیلم سینمایی «پروفسور و مرد دیوانه» به کارگردانی فرهاد صفی‌نيا، جمعه 28 مرداد ماه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان فيلم با بازي مل گيبسون، سين پن، ناتالی دارمر و جرمی ايرنيوی آمده است: پروفسور جيمز ماری در حال گردآوری اطلاعات برای لغت‌نامه‎ انگليسی آکسفورد در قرن نوزدهم ميلادی است و حدود 10 هزار کلمه از طرف دکتر ويليام مينور، يکی از بيماران تيمارستان برودمور دريافت می‌کند. اما ...

شبکه افق

فیلم سینمایی «اتاق یک» به کارگردانی رحیم رحیمی‌پور، جمعه 28 مرداد ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: سرهنگ ابراهيم علی اصغرلو، افسر چترباز، طی عملياتی در كردستان به دست اعضای كومله دستگير می شود. چند بار اقدام به فرار می‌كند، اما دستگير و به اتاق يک، كه ويژه نگهداری محكومان به اعدام است انتقال می‌يابد، چهار زندانی ديگر در اين اتاق نگهداری می‌شوند. هوشنگ توکلی، عبدالرضا اکبری، احمد نصر، عباس نوذری و عطاءالله زاهد در فیلم سینمایی «اتاق یک» ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha