خبرنگاران اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و مبتنی بر اصول اخلاقی و دینی داشته باشند
کد خبر: 4079060
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

خبرنگاران اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و مبتنی بر اصول اخلاقی و دینی داشته باشند

فرماندار خلیل‌آباد گفت: خبرنگاران با الگوپذیری از سیره امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) موجبات شفافیت در اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و مبتنی بر اصول اخلاقی و دینی را فراهم کنند.

سیدمسعود یاوری فرماندارخلیل‌آباد مریم افتخاری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آبادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمسعود یاوری فرماندار شهرستان خلیل‌آباد، شامگاه 27 مردادماه، در جمع خبرنگاران شهرستان خلیل‌آباد، اظهار کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و یارانشان سرمشق و الگویی برای اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی به موقع، شفاف و صادقانه هستند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران به تأسی از راویان عاشورا و کربلا باید به وظایف خود عمل کنند، اظهار کرد: خبرنگاران با الگوپذیری از سیره امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) موجبات شفافیت در اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و مبتنی بر اصول اخلاقی و دینی را فراهم کنند.

یاوری عنوان کرد: خبرنگاران در انعکاس اخبار، روشنگری‌ها و احقاق حقوق مردم بیش از گذشته تلاش کنند، خبرنگاران در واقع چشم بینای جامعه و زبان گویای مردم هستند و این چشم و گوش و زبان باید با حریت و آزادگی در دریافت و انتقال مطالب همراه باشد.

فرماندار خلیل‌آباد تصریح کرد: از خبرنگاران انتظار داریم ضمن نقد سازنده و انعکاس اخبار و مشکلات مردم در راستای پیشرفت و آبادانی شهرستان پیش از این تلاش کنند.

وی با انتقاد از اینکه برخی بدون هیچ ضابطه و محدودیتی در فضای مجازی در حال فعالیت و خبرپراکنی هستند، گفت: این وضعیت نقش خبرنگاران را در اطلاع‌رسانی درست پررنگ‌تر می‌کند.

یاوری با تأکید بر اینکه خبرنگاران به مسائل فرهنگی شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی چاره‌ای جز استفاده و فعالیت در فضای اینستاگرام و واتساب نداریم، اگر بخواهیم این فضاها را از دست بدهیم و به صورت سنتی کار کنیم نخواهیم توانست به اهداف پیش رو برسیم.

فرماندار خلیل‌آباد در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت، گفت: افتتاح طرح‌ها در این هفته باید به‌صورت برنامه‌ریزی شده و با محوریت مردم صورت گیرد.

وی تأکید کرد: در طی هفته دولت همه روسای ادارات با حضور در نمازهای جماعت مغرب و عشا در شهر و روستاها به بیان فعالیت‌های دولت بپردازند و ضمن روشنگری پاسخ‌گوی سؤالات مردم در دیدارهای چهره به چهره باشند.

یاوری اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی و افتتاح طرح‌ها را از جمله برنامه‌های هفته دولت نام برد و اظهار کرد: در طول هفته دولت بیش از 60 برنامه فرهنگی از جمله افتتاح طرح‌های خدماتی و عمرانی را با صرف اعتبار بیش از 300 میلیارد ریال در شهرستان خواهیم داشت.

مریم افتخاری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل‌آباد نیز در این نشست عنوان کرد: در روزگاری که از آن به عنوان عصر ارتباطات و فن‌آوری نام برده می‌شود، نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی حیاتی و انکارنشدنی است.

وی افزود: در دنیای کنونی با وجود فناوری‌های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری‌هایی که به طور آشکار در بیشتر نقاط دنیا فراگیر شده کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان تنها از راه خبرنگارانی درستکار به دست می‌آید.

افتخاری تصریح کرد: خبرنگاران که از مهره‌های اساسی مهم در امر اطلاع‌رسانی به شمار می‌آیند با قبول خطرهای فراوان به واقعیت مسائل پی ببرند و آن را به مردم برسانند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد عنوان کرد: در دنیای کنونی که همه سرگرم کارهای خود هستند و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آنها توجهی ندارند این خبرنگاران رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نقد عملکرد خوب یا بد حاکمان در رسانه‌ها از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام و نیز پاسخگو بودن مسئولان یاری می‌رساند.

افتخاری گفت: ویژگی حق‌محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق و خداترس است، در مقابل بدگویی، سخن چینی و به جان هم انداختن مردمان از ویژگی‌های نکوهیده‌ای محسوب می‌شود که هر انسان عاقلی از آن بیزاری می‌جوید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد از صاحبان بنگاه‌های خبری و خبرنگاران درخواست کرد، همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال‌آفرینی پرهیز کنند.

انتهای پیام
captcha