مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4079344
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف همدان برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف این استان در روز یازدهم شهریورماه خبر داد.

مجتبی جمالی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدانمجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف همدان در مردادماه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی این دور از مسابقات 11 شهریورماه برگزار می‌شود، بیان کرد: این دور از مسابقات با حضور 100 شرکت کننده آقا و خانم از افراد راه‌یافته به این مرحله از ساعت 8:30 تا اذان ظهر در محل امامزاده عبدالله همدان برگزار می‌شود.

جمالی یادآور شد: 10 داور، 3 نفر از داوران بین‌المللی و خارج از استان هستند و مابقی از داوران خود همدان بوده و به تفکیک 5 خانم و آقا به داوری این مسابقات می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه حد نصاب شرکت کنندگان به نسبت سال گذشته بالاتر رفته و از این رو مسابقات تخصصی‌تر و رقابتی‌تر شده است، گفت: مسابقات بخش معارفی در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به صورت مجازی در روزهای گذشته برگزار شد.

جمالی ادامه داد: راه‌یافتگان به مرحله استانی در بخش آوایی از جمله رشته حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، قرائت و ترتیل در روز 11 شهریور به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و هم چنین رقابت کنندگان در بخش اذان، دعاخوانی و تواشیح به ضبط فایل‌های خود در محل مسابقه پرداخته و سپس فایل‌های ضبط شده در همان روز به تهران ارسال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha