برگزاری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن‌ در زنجان
کد خبر: 4080370
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳

برگزاری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن‌ در زنجان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ و نغمات دینی جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریورماه امسال‌ در محل حسینیه اعظم زنجان خبر داد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان

حجت‌الاسلام موسی موسوی‌تبریزی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: پس از اتمام مسابقات مرحله شهرستانی با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در شهرستان‌های استان و مشخص شدن برندگان این مرحله، اکنون ۱۶۰ راه‌یافته به مسابقات استانی در دو بخش خواهران و برادران بالای ۱۸ سال برای مرحله استانی مسابقات آماده می‌شوند.

وی تصریح کرد: پنج‌شنبه، ۱۰ شهریورماه مسابقات بخش بانوان و جمعه، ۱۱ شهریورماه نیز مسابقات بخش آقایان برگزار خواهد شد و اختتامیه مسابقات نیز بلافاصله پس از پایان مسابقات در ساعات پایانی روز جمعه در محل اجرای مسابقات در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه جوایز نقدی نفرات اول تا سوم هر رشته به همراه لوح تقدیر به شرکت‌کنندگان برتر اهدا خواهد شد، افزود: تلاش خواهیم کرد برای همه شرکت‌کنندگان جوایز عمومی نیز با هدف تشویق به شرکت در این مسابقات در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: این مسابقات در ۹ رشته مختلف حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان (ویژه آقایان)، دعاخوانی و تواشیح با شرکت ۱۶۰ شرکت‌کننده و یک گروه تواشیح برگزار خواهد شد و نفرات اول به مرحله کشوری مسابقات راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: برای افزایش کیفیت داوری در این دوره از مسابقات از قضاوت ۱۲ نفر از داوران برتر قرآنی استانی و کشوری در رشته‌های صوت، لحن، وقف و ابتدا حسن حفظ، صحت حفظ و تجوید بهره‌مند خواهیم شد که ۴ نفر از داوران از داخل استان زنجان و بقیه از داوران خارج از استان هستند.

حجت‌الاسلام موسوی با اینکه متولی برگزاری بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات قرآن‌کریم در ایران سازمان اوقاف و امور خیریه است، گفت: اما متأسفانه اوقاف هیچ‌گونه بودجه‌ای از هیچ منبع دولتی یا غیردولتی برای هرچه بهتر برگزار کردن این مسابقات ندارد و تنها با استفاده از ظرفیت داخلی خود این مسابقات را مدیریت می‌کند که نیاز به چاره‌اندیشی اساسی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: متأسفانه موقوفات قرآنی استان بسیار کم و در حد انگشت‌شمار است که با توجه به موقعیت کنونی خود درآمدزایی بسیار کم و در حد زیر پنج میلیون تومانی دارند و در این خصوص نیاز به ایجاد موقوفات درآمدزایی قرآنی بسیار احساس می‌شود و از آحاد دلسوز جامعه در حوزه قرآنی دعوت می‌کنیم در این مورد اقدام کرده و وقف قرآنی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha