پیش‌بینی ۲۶۶ مرکز اسکان برای زائران پیاده دهه پایانی صفر
کد خبر: 4080537
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

پیش‌بینی ۲۶۶ مرکز اسکان برای زائران پیاده دهه پایانی صفر

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ مدرسه، ۵۴ مسجد و حسینیه و ۱۲ سالن ورزشی برای اسکان زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر پیش‌بینی شده است.

زائران پیاده امام رضا(ع)حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: تاکنون 600 کاروان زائران پیاده فقط برای اسکان در دهه پایانی ماه صفر ثبت‌نام کرده‌اند که همزمان با سوم شهریورماه همایش توجیهی برای این مدیران طی دو نوبت از ساعت 9 تا 12 و از ساعت 14 تا 16 در فرهنگ‌سرای زیارت واقع در بلوار وحدت برگزار می‌شود.

وی در خصوص آمادگی ستاد برای پذیرایی از زائران پیاده، افزود: پیش‌بینی لازم برای اتراق بین راهی، بررسی نیازهای زائران در طول مسیر، استفاده از ظرفیت‌های خواب شبانه صورت گرفته است.

رضایی ادامه داد: در خصوص خدمات عمومی از جمله ارائه خدمات بهداشت و درمان، سهمیه تأمین آب و آرد نیز پیگیری‌های لازم صورت گرفته که سیستم‌های حاکمیتی در این راستا همکاری لازم را داشته و خواهند داشت.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ابراز کرد: آخرین سال و قبل از همه‌گیری ویروس کرونا تعداد 498 هزار زائر پیاده میهمان ما بودند و پیش‌بینی می‌شود امسال از 550 تا 600 هزار زائر مهمان امام رضا(ع) باشند.

وی تصریح کرد: تاکنون آموزش و پرورش همکاری خوبی داشته و بیش از 200 مدرسه را برای اسکان زائران پیاده در اختیار ستاد قرار داده است، همچنین حدود 54 مسجد و حسینیه و 12 سالن ورزشی نیز برای اسکان زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر پیش‌بینی شده که این آمار در حال افزایش نیز است.

رضایی بیان کرد: تلاش می‌کنیم که مراکز اسکانی برای زائران پیاده فراهم شود که فاصله آن تا حرم مطهر رضوی نزدیک باشد، ضمن اینکه سازمان اتوبوسرانی نیز همکاری لازم را در راستای جابجایی زائران مانند سال‌های گذشته دارد .

انتهای پیام
captcha