جوانان وجود خود را در پرتو قرآن قرار دهند
کد خبر: 4080764
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

جوانان وجود خود را در پرتو قرآن قرار دهند

یک حافظ قرآن گفت: اگر جوانان ما وجود خود را در پرتو قرآن قرار دهند و در پی کسب معارف قرآن و پس معرفت الهی باشند، در می‌یابند که منظور از انس با قرآن فقط تلاوت ظاهری قرآن نیست

حامد احمدی، حافظ قرآنحامد احمدی، حافظ پنج جزء قرآن کریم، در حاشیه مرحله استانی چهل‌و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حدود پنج سال است که به صورت تخصصی وارد مبحث حفظ قرآن کریم شده‌ام که این از کودکی آرزویم بود.

وی ادامه داد: همراهی خانواده و دوستان موجب تشویق بنده برای قرار گرفتن در مسیر انس گرفتن با قرآن کریم شد.

احمدی گفت: اگر جوانان ما وجود خود را در پرتو قرآن قرار دهند و در پی کسب معارف قرآن و پس معرفت الهی باشند، در می‌یابند که منظور از انس با قرآن فقط تلاوت ظاهری قرآن نیست و در دستورات اسلامی فقط توصیه به تلاوت قرآن نشده، بلکه توصیه مکرر به بهره‌مندی از معارف گرانبهای قرآن هم شده است. یکی از مباحثی که در قرآن اهتمام خاصی به آن داده شده است، الگودهی به جوانان از جهات مختلف است که همین نشان دهنده اهمیت جوانی و توجه ویژه خداوند به جوانان است.

این حافظ قرآن تأکید کرد: آشنایی بنیادین با مفاهیم قرآن کریم، بهترین تاثیر قرآن بر زندگی جوانان است که می‌توان متأثر بودن آن را در جامعه مشاهده کرد.

وی در خصوص سطح مسابقات گفت: خوشبختانه نسبت به سال گذشته شرکت‌کنندگان با عزم و توانایی بیشتری پا به میدان گذاشته‌اند که حساسیت مسابقات را بالا برده است.

احمدی در پایان گفت: حفظ قرآن کریم تنها به حافظه سپردن نیست بلکه انسان آن را با دل و جان به خاطر می‌سپارد که این نیز با یاری خدا و تلاش فرد میسر است.

انتهای پیام
captcha