سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با حضور اساتید و نمایندگان مراجع آغاز شد
کد خبر: 4081071
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با حضور اساتید و نمایندگان مراجع آغاز شد

در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه به نکات مهمی درباره آموزش در حوزه‌های علمیه اشاره کرد.

سال تحصیلی 1401 _ 1402 حوزه‌های علمیه آغاز شدبه گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه با حضور اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نمایندگان بیوت مراجع عظام، معاونان حوزه علمیه و اعضای شورای عالی حوزه و استادان و طلاب برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه علمیه، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه در مدرسه عالی دارالشفاء قم، وفات آیت‌الله ناصری را تسلیت گفت و تاکید کرد: آیت‌الله ناصری معلم اخلاق و عالم ربانی بود. آن عالم ربانی با چهره اخلاقی شناخته شده بود و ارتحال ایشان ضایعه بزرگی برای حوزه و جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله اعرافی به علت بیماری و کسالت غایب جلسه هستند درباره وضعیت سال تحصیلی جدید حوزه، گفت: وضعیت امسال به گونه‌ای است که برنامه‌ها تا حدود زیادی عادی و حضوری شده و امتحانات را در قم و سراسر کشور به صورت حضوری برگزار کردیم و از این به بعد هم دروس حضوری خواهد بود.

معاون آموزش حوزه ادامه داد: در چند روز آینده طلاب می‌توانند از طریق سامانه، دروس را انتخاب کنند؛ البته انتخاب درس‌ها توسط استادان در سامانه انجام و قریب به 400 درس در سامانه انتخاب شده است و برنامه برای طلاب هم باز است و در چند روز آینده فعال خواهد شد.

رستم‌نژاد تصریح کرد: تاکید بر اختیاری بودن برنامه و آزمایشی بودن از جمله ویژگی‌های استفاده از این سامانه است و منتظر نقطه نظرات طلاب و استادان هستیم تا تکمیل و اصلاح شود. نکته مهم در سامانه تحفظ بر منابع اصلی است یعنی رسائل و مکاسب و کفایه در جای خود باقی است همچنین بر همان ساعات اختصاص داده شده تحفظ داریم یعنی فقه و  اصول، 12 بخش است و مکاسب و کفایه هر کدام به 12 قسمت تقسیم شده است و متناسب با این بخش‌ها در ساعات معینی ارائه می‌شوند.

انتهای پیام
captcha