بزرگ‌ترین لوستر حرم مطهر بانوی کرامت غبارروبی شد
کد خبر: 4081644
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

بزرگ‌ترین لوستر حرم مطهر بانوی کرامت غبارروبی شد

مسئول واحد روشنایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از سرویس و غبارروبی بزرگترین لوستر آستان مقدس طی 40 روز توسط پنج خادم حرم مطهر خبر داد و گفت: این لوستر با 6.5 متر ارتفاع و 4.5 متر عرض 15 سال پیش به حرم مطهر اهدا شده است.

بزرگ‌ترین لوستر حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حمید نصیرزاده، مسئول واحد روشنایی حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی اظهار کرد: به‌ همت خادمان واحد روشنایی حرم مطهر بانوی کرامت بزرگترین لوستر این آستان مقدس پس از ۱۵ سال به‌صورت کامل سرویس و نظافت شد.

وی افزود: این لوستر که مشهور به لوستر مصری است ۱۷۴ شعله دارد و با ارتفاع  شش و نیم متر و عرض چهار و نیم متر بزرگ‌ترین لوستر حرم مطهر از نظر تعداد شعله و ابعاد است.

مسئول واحد روشنایی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: این لوستر با آبکاری طلا از گران قیمت‌ترین لوسترهای حرم مطهر بانوی کرامت است و کار نظافت و سرویس این لوستر توسط پنج خادم به صورت تمام وقت بیش از ۴۰ روز به طول انجامید.

وی ادامه داد: در سرویس انجام شده همه دانه‌ها و قپه‌ها پیاده شده و نصف اسکلت لوستر نیز باز شد تا دسترسی به تمام قطعات لوستر میسر شود که کاری حساس و زمانبر بود.

نصیرزاده با بیان اینکه لوستر مصری در رواق طباطبایی حرم مطهر در بخش مخصوص بانوان نصب شده است، یادآور شد: این لوستر ۱۵ سال پیش به حرم مطهر اهدا شده و این اولین بار است که این‌گونه مورد سرویس و نظافت کامل قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha