شناسایی هویت شهید زکی بعد از 38 سال
کد خبر: 4081735
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

شناسایی هویت شهید زکی بعد از 38 سال

هویت شهید محمدابراهیم زکی که به عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای شهرستان خواف آرمیده است، پس از ۳۸ سال شناسایی شد.

به گزارش ایکنا، هویت شهید محمدابراهیم زکی از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد، پیکر مطهر این شهید والامقام  به عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای گمنام شهرستان خواف آرمیده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی امام‌جمعه، سرهنگ فروزان منش معاون ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و دشتی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته با حضور در منزل شهید، خبر شناسایی هویت شهید محمدابراهیم زکی را به مادر، خواهر و برادر این شهید والامقام اعلام کردند و چشم انتظاری خانواده شهید پس از گذشت ۳۸ سال پایان یافت.

شهید محمدابراهیم زکی فرزند محمداسماعیل در پنجم تیرماه سال 1343 در روستای نعیم‌آباد از توابع شهرستان نیشابور به دنیا آمد و به‌عنوان بسیجی از طریق سپاه نیشابور به جبهه حق علیه باطل شتافت. وی سرانجام در 22 اسفندماه سال 1363 در جزیره مجنون عراق در عملیات بدر به مقام رفیع شهادت نائل و پیکر مطهرش مفقودالاثر شد.

پیکر مطهر این شهید پس از سال‌ها تفحص و عدم شناسایی در اسفند 1390 به‌عنوان شهید گمنام در «تپه شهدا» در شهرستان خواف طی مراسمی باشکوه با حضور مردم و مسئولان به خاک سپرده شد و مرقد این شهید والامقام هم اکنون میزبان بسیاری از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی است.

همچنین مقرر شد، با هماهنگی به عمل آمده با خانواده شهید، یادمان مزین به نام شهید زکی در گلزار شهدای بهشت فضل نیشابور به‌ عنوان زیارتگاه و میعادگاهی برای عاشقان امام و شهدا احداث شود.

انتهای پیام
captcha