بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر
کد خبر: 4082226
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش قابل توجه حضور زائران در دهه پایانی صفر در مشهد برای خدمت‌رسانی باید از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده شود.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در نشست تخصصی هم‌اندیشی و هم‌افزایی نخبگان فرهنگی، انقلابی و تشکل‌های مردمی صاحب نظر و فعال در میزبانی از زائران رضوی دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائران رضوی دغدغه ویژه و ارائه خدمت به زائران در هر لباس و قشری افتخاری برای شهروندان شهر مشهد خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدیریت خدمات‌رسانی در مقطع زمانی شهادت امام رضا(ع) مهم است، بیان کرد: باید کاری کرد که زائران به راحتی بتوانند زیارت خود را انجام دهند و کمترین مشکل را در زمان حضور در مشهد داشته باشند، چرا که حاکمیت فقط زمینه‌ساز خدمات است و تشکل‌های مردمی به خوبی می‌توانند در انجام خدمت‌رسانی به زائران انجام وظیفه کنند.

دبیر شورای عالی زیارت اضافه کرد: برای انجام خدمت از سوی مردم نیاز به سازماندهی گروه‌های مردم‌‌‌‌نهاد است تا با تقسیم وظایف بتوان از مشکلات جلوگیری کرد و ضریب موفقیت در این کار افزایش پیدا کند.

نظری افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران نسبت به سال‌های گذشته در روزهای پایانی ماه صفر افزایش قابل توجهی داشته باشد که بر همین اساس آمادگی بیشتری لازم است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در اربعین تمام کشور بسیج می‌شوند تا به زائران حسینی در کنار موکب‌های مردمی کشور عراق ارائه خدمت کنند، حال آنکه زائران اربعین در طول چند روز به کربلا وارد و خارج می‌شوند، اما در مشهد همه به‌تدریج وارد شده و در طول دو روز قصد خروج دارند که امیدواریم نگاه کشوری برای خدمت‌رسانی در این امر شکل گیرد و مردم مشهد برای خدمت‌رسانی حمایت شوند.

نظری با اشاره به موضوع اسکان زائران گفت: در بازه زمانی نوروز امسال و از ۱۰ اسفند تا ۱۳ فروردین حدود ۸.۵ میلیون نفر زائر به این شهر وارد شدند و  این در حالی است که محل‌های استقرار مسافر همچون هتل و مسافرخانه محدود است و باید برنامه‌ای ایجاد کرد که حتی یک زائر فاقد مسکن نباشد که بر همین اساس موضوع اسکان‌ اضطراری در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: تأمین ارزاق خوراکی و نیازمندی‌های روزانه در سه بخش تأمین، دسترسی و قیمت اهمیت ویژه‌ای دارد و این موضوع در محل‌هایی که با تراکم زائر بیشتری روبه‌رو هستند از اهمیت بالاتری برخوردار است.

انتهای پیام
captcha