آموزش کلام وحی به مادران و تاثیر در ایجاد خانواده قرآنی
کد خبر: 4084702
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

آموزش کلام وحی به مادران و تاثیر در ایجاد خانواده قرآنی

مدیر مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی بندرعباس بر اهمیت فراگیری آموزه‌های قرآنی از سوی مادران تصریح کرد و گفت: این آموزش‌ها نقش بسزایی در ایجاد خانواده قرآنی دارد.

لیلا غلامحسینی مسئول هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی هرمزگان

لیلا غلامحسینی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درخصوص تشریح فعالیت‌های این موسسه اظهار کرد: با توجه به اینکه من در یک خانواده ارتشی و نیروی هوایی بزرگ شدم از همان آغاز زندگی جلسات خانگی قرآن در منزل ما برگزار می‌شد و پدرم در آن زمان پای ثابت جلسات خانگی قرآن کریم بود و نقش مهمی در آشنایی و یادگیری من داشت. شرایط در پایگاه هوایی به گونه‌ای بود که خداوند توفیق داد و ما هم تشویق شدیم به سمت یادگیری قرآن کریم برویم.

مسئول هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان هرمزگان عنوان کرد: آنچه در یادگیری تخصصی و ورود جدی من به کلاس‌ها، آموزش، تدریس و راه‌اندازی مؤسسه قرآن کریم ایجاد انگیزه کرد در واقع تأثیر استادم، همسر مکرمه شهید عبدالکریمی بود و پس از فارغ‌التحصیلی توفیق این را داشتم که در حوزه قرآن کریم و بحث راه‌اندازی مؤسسه فعالیت خود را آغاز کنم.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۶ مؤسسه جامعه‌القرآن کریم و اهل بیت(ع) را در پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس راه‌اندازی کردیم و ما جزء اولین مؤسسات جامعه‌القرآن کریم در پایگاه‌های نیروی هوایی بودیم. هدف ما در آن مقطع، آموزش فرزندان و همسران کارکنان پایگاه هوایی بود و در ادامه در هدف‌گذاری بعدی فعالیت‌های خود را در سطح استان توسعه دادیم و موفق شدیم در تمامی کوی‌های سازمانی، یگان‌های ارتش، اداره‌کل برق و گاز و اداره‌کل آب منطقه‌ای استان، دادگستری، آموزش و پرورش و... و همچنین سپاه فعالیت‌هایمان را گسترش بدهیم.

این فعال قرآنی تصریح کرد:  هم‌ اکنون با نام مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی در استان در حال فعالیت هستیم و قرآن آموزان زیادی در این موسسه در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ قرآن کریم، مفاهیم قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، آموزش دیدند.

غلامحسینی اضافه کرد: بسیاری از شاگردان ما اکنون به عنوان اساتید قرآن و حافظ کل قرآن کریم در سایر استان‌ها فعالیت می‌کنند و در مسابقات مختلفی اعم از اوقاف و همچنین مسابقات نیروی هوایی، مسابقات ارتش و مسابقات نیروهای مسلح حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

وی تصریح کرد: مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی همواره جزء مؤسسات برتر استان و الگوی موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین اولین مجری طرح حفظ صحیفه سجادیه در استان بوده است. از رده سنی 3 سال تا بزرگسال در رشته‌های مختلف قرآن کریم در این مؤسسه قرآنی ثبت‌نام به عمل می‌آید و با کمترین شهریه در فضای حقیقی و مجازی در حال فعالیت هستیم.

غلامحسینی در خصوص ضرورت فراگیری آموزه‌های قرآنی توسط بانوان و تأثیر آن بر زندگی فردی و خانوادگی افراد، اظهار کرد: قطعاً بانوان سرزمین ما به عنوان یک زن مسلمان تراز نظام و انقلاب اسلامی، هنگامی که با آموزه‌های قرآن کریم و مفاهیم دینی آشنا می‌شوند، بهتر می‌توانند این آموزه‌ها را در خانواده و در وجود فرزندانشان نهادینه کنند. بنابراین می‌توانند تأثیر بسزایی در تربیت دینی فرزندان، ایجاد آرامش و روح معنویت در فضای خانه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha