قرارگاه هماهنگی دهه آخر صفر در مشهد تشکیل شد
کد خبر: 4084734
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

قرارگاه هماهنگی دهه آخر صفر در مشهد تشکیل شد

قرارگاه هماهنگی دهه آخر صفر با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استان و شهر مشهد برای تصمیم‌گیری در ارائه بهتر خدمات به زائران حرم مطهر رضوی تشکیل شد.

حضور استاندار خراسان رضوی در قرارگاه هماهنگی دهه آخر صفر در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و  به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی گفت: کار قرارگاهی با ستادی بسیار متفاوت است، زیرا در ستاد تنها برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد و به اجرای آن کاری ندارد، اما فعالیت قرارگاهی در بطن اجراست و نیاز به رصد و تصمیم‌گیری لحظه‌ای دارد. بر همین اساس برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران، قرارگاه دهه آخر صفر با پیش‌بینی هشت کمیته مختلف تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در روزهای آخر ماه صفر بر اساس برآوردها قریب به هشت میلیون نفر در بازه زمانی کوتاهی برای زیارت بارگاه نورانی رضوی به شهر مقدس مشهد مشرف می‌شوند. بر همین اساس باید بسیج امکانات به صورت کشوری در نظر گرفته شود و بسیاری از نهادها برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران پای کار بیایند.

استاندار خراسان رضوی به موضوع عرضه و توزیع کالاهای اساسی در این ایام اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ واحد صنفی برای توزیع ۱۳ قلم کالای اساسی به نرخ مصوب مشخص شده‌اند و گروه‌های بازرسی بر نوع ارائه خدمت این مراکز نظارت خواهند داشت.

نظری ادامه داد: باید از تجربیات گذشته استفاده و تلاش کرد ایرادهایی که وجود داشته است، برطرف شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به زودی رزمایشی جامع با حضور تمام کمیته‌های دست‌اندرکار برای ایجاد هم‌افزایی بیشتر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی حضور زائران در مشهد، موضوع اسکان آن‌هاست. همچنین باید امکانات لازم برای زائران با توجه به ناپایدار بودن جو با نگاهی فرااستانی برنامه‌ریزی شود.

برپایی ۱۰۰ موکب مردمی با کمک آستان قدس رضوی

مالک رحمتی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: اربعین درس‌هایی برای ما داشت و اگر تجربه لازم را کسب نکنیم، دچار مشکل خواهیم شد. بیماری کرونا باعث شد مردم پس از دو سال با دغدغه کمتری به زیارت بارگاه منور رضوی در دهه آخر صفر مشرف شوند و شاهد اشتیاق مردم به این امر هستیم.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی از سوی مردم گفت: بیش از ۱۰۰ موکب با کمک آستان قدس رضوی در حال برپایی است و نیاز است تا از ظرفیت سایر موکب‌ها نیز استفاده شود.

سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد نیز گفت: برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم، ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهر افزایش یافته است.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ اتوبوس جدید نیز برای حمل‌ و نقل درون‌شهری در هسته مرکزی شهر افزایش می‌یابد و این در حالی است که ۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به حمل‌ و نقل برون‌شهری اضافه خواهند شد. همچنین از ظرفیت برخی از پارک‌های سطح شهر نیز در این امر بهره خواهیم برد.

مصطفی فیضی، مدیر عالی حرم رضوی نیز گفت: با توجه به اینکه مناسبت دهه‌ پایان صفر در ۱۰ سال آینده در ایام تابستان قرار خواهد گرفت، لازم است تصمیم‌گیری مناسب این موضوع به عنوان یکی از موضوعات اول استان و حتی کشور قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha