ممنوعیت تغییر کاربری نمازخانه مدارس
کد خبر: 4085408
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

ممنوعیت تغییر کاربری نمازخانه مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: تعیین زنگ نماز در متن برنامه رسمی مدارس به مدت ۳۰ دقیقه الزامی و تغییر کاربری نمازخانه مدارس ممنوع است.

نمازخانه مدرسه

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمان در جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان با اشاره به خرید ۵ هزار مترمربع فرش سجاده‌ای برای نمازخانه مدارس توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، گفت: شایسته است در اجرای طرح ملی بازگشایی مدارس (پروژه مهر) بر تمیزی و شادابی نمازخانه‌ها تاکید ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ضمن تاکید بر ترویج معارف اسلامی و اعتقادی در مدارس گفت: برگزاری مراسم صبحگاه با محور موضوع مهدویت می‌تواند نقش سازنده‌ای در تربیت نسل منتظر داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: حضور به موقع و با نشاط مدیر مدرسه و معلمان در نمازخانه و در صفوف نماز جماعت تاثیر زیادی در علاقه‌مندی و استقبال دانش‌آموزان از نماز جماعت دارد و پرداختن به مسائل پرورشی و فرهنگی فقط نباید وظیفه فعالان حوزه پرورشی باشد.

رضایی با تاکید بر جدی گرفتن اقامه نماز و رعایت عفاف و حجاب در مدارس و ادارات آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد درباره اقامه نماز اول وقت به صورت جماعت در مدارس و انتخاب امام جماعت توانمند و مجرب و مسلط به فضای مجازی و سواد رسانه‌ای برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تعیین زنگ نماز در متن برنامه رسمی مدارس به مدت ۳۰ دقیقه الزامی و تغییر کاربری نمازخانه مدارس ممنوع است.

انتهای پیام
captcha