استقرار واحدهای امداد خودرو در 70 ایستگاه صلواتی منتهی به مشهد
کد خبر: 4086874
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

استقرار واحدهای امداد خودرو در 70 ایستگاه صلواتی منتهی به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: واحدهای امداد خودرو در 70 ایستگاه صلواتی محورهای منتهی به مشهد مستقر هستند که علاوه برخدمت به زائران سواره، به وسایل نقلیه کاروان‌های پیاده که با مجوز همراه کاروان هستند نیز خدمت‌رسانی خواهند کرد.

زائران پیاده امام رضا(ع)حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: در حال حاضر، بیش از 100 کاروان از زائران پیاده با ظرفیت بیش از 16 هزار زائر سفر خود با پای پیاده را به مشهد آغاز کرده و در مسیر استان‌های خراسان شمالی و جنوبی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 4500 نفر زائر پیاده از خراسان جنوبی شامل شهرهای سربیشه، زیرکوه، قاين، خوسف، بشرویه و دو کاروان 75 نفر به تعداد 150 نفر از گناباد، ۳۵ کاروان از شهرهای زاوه، رشتخوار، خلیل‌آباد، خوشاب، جوين داورزن و سبزوار به تعداد 3500 نفر و یک کاروان 100 نفره از شاهرود در مسیر هستند، علاوه بر این نیز استان‌های شمالی کشور و خراسان شمالی شامل آشخانه، اسفراین، رازجرگلان، جاجرم و... نیز کاروان‌هایی سفر خود را به مشهد آغاز کرده‌اند.

رضایی با اشاره به حضور زائران پیاده در جاده‌های منتهی به مشهد، افزود: در این راستا نیز در کلیه مسیرهای منتهی به مشهد ایستگاه‌های صلواتی آماده خدمت به زائران پیاده هستند که در حال حاضر 15 ایستگاه صلواتی در مسیر تربت‌حیدریه، 35 ایستگاه صلواتی در محورهای خراسان‌جنوبی، 15 ایستگاه صلواتی در استان گلستان، 35 ایستگاه در خراسان شمالی، 15 ایستگاه در مسیر شهرستان بجنورد و 35 ایستگاه صلواتی در مسیر سیدآباد، شیروان تا قوچان فعال شده و به زائران پیاده خدمت‌رسانی می‌کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با اشاره به محورهای منتهی به مشهد، بیان کرد: به غیر از مسیر نیشابور که راه جدا برای زائران داریم مسیرهای دیگر به مشهد اینگونه نیست و زائران از حاشیه جاده عبور می‌کنند، لذا به مدیران کاروان‌ها توصیه شده به فرامین پلیس راه توجه کرده و به همین منظور انتظامات کاروان‌ها که با لباس مخصوص مشخص شدند، هدایت کاروان‌ها را به عهده دارند تا کاروان‌ها در مسیر امن حرکت کنند.

وی در خصوص ارائه خدمات ایستگاه‌های صلواتی، ابراز کرد: ارائه خدمات موکب‌های بین راهی در حوزه خدمات رفاهی، درمانی، اسکان و موضوعات فرهنگی است، همچنین در هر 30 کیلومتر یک ایستگاه خواب شبانه برای اسکان زائران آماده شده است.

رضایی با اشاره به سایر خدمات ستاد، تصریح کرد: 18 پایگاه هلال احمر آماده خدمت به زائران پیاده هستند، همچنین 10 آمبولانس در ایستگاه‌های بزرگ برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده تدارک دیده شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: واحدهای امداد خودرو در 70 ایستگاه صلواتی در محورهای منتهی به مشهد مستقر هستند که علاوه بر خدمت به زائران سواره، به وسایل نقلیه کاروان‌های پیاده که با مجوز همراه کاروان هستند نیز خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه برای 110 هزار زائر پیاده امکان اسکان فراهم شده است، اظهار کرد: 266 مرکز اسکان برای زائرانی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، پیش‌بینی شده است.

رضایی با اشاره به ارائه خدمات بیمه‌ای موقت به زائران پیاده، اضافه کرد: از کلیه زائران پیاده درخواست داریم تا با ثبت‌نام در سایت بیمه زائران پیاده از خدمات بیمه‌ای ایجاد شده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha