مردمی بودن؛ رمز موفقیت پیامبر اکرم(ص)
کد خبر: 4091771
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

مردمی بودن؛ رمز موفقیت پیامبر اکرم(ص)

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان رمز موفقیت پیامبر اکرم(ص) را از جنس مردم و مردمی بودن آن حضرت دانست و گفت: هفته وحدت فرصتی است که خود را با میزان رسول خدا(ص) بسنجیم.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان.به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، ۲۳ مهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: در بیانی از نبی مکرم اسلام خطاب به مولای متقیان آمده است که یا علی(ع)؛ بجز من و تو کسی نمی‌تواند به عمق معارف الهی دست پیدا کند و بجز خدا و تو کسی نمی‌تواند من را بشناسد بدین معنا که خداوند و امام علی(ع) می‌توانند شخصیت نبی مکرم اسلام را آنچنانی که است، بشناسند.

وی با اشاره به اینکه برای شناخت نبی مکرم اسلام باید به قرآن مراجعه کنیم، افزود: آیه ۱۲۸ سوره توبه به تبیین شخصیت نبی مکرم اسلام پرداخته است به طوری‌که فقر، جهل، هلاکت بشر برای رسول گرامی اسلام سخت است، ایشان بر هدایت بشر اصرار داشته و با مومنان رئوف و مهربان است.

شاهرخی با اشاره به اینکه خداوند انبیای الهی و پیامبر اکرم(ص) را از جنس مردم آفریده است، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت نبی مکرم اسلام از جنس مردم و در میان مردم بودن است اما متاسفانه امروز می‌بینیم برخی‌ها که به مقام می‌رسند یا دارای هنر یا ثروت می‌شوند خود را از مردم جدا می‌کنند و به مرور زمان هم مردم نیز از آنان فاصله می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه این روزها فرصتی است که باید خود را با میزان رسول خدا(ص) بسنجیم، ادامه داد: حضرت محمد(ص) رسول رحمت برای بشر است اما دشمنان به دنبال تخریب چهره آن حضرت هستند و چه چقدر پست هستند عده‌ای که فکر می‌کنند می‌توانند خورشید اسلام را خاموش کنند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه انسان باید از حضور در مجالسی که معصیت است پرهیز کرده و در مجالسی که انجام وظایف شرعی است حضور پیدا کند، ادامه داد: دشمن به دنبال این است که معیشت مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد و توجه به معیشت مردم ضروری است کمااینکه میزان افزایش یارانه‌ها با گرانی‌ها تناسب نداشت هر چند کارهایی نیز از سوی مسئولان انجام گرفته است.

وی با اشاره به سالگرو شهادت اشرفی اصفهانی از شهدای محراب اشاره و با تسلیت شهادت این عالم عارف گفت: ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان و کم‌بینایان با عنوان عصای سفید نامگذاری کردند و مسئولان در ایجاد در مسکن، اشتغال و مناسب‌سازی این قشر از جامعه توجه بیشتر داشته باشند.

شاهرخی به روز تربیت بدنی اشاره کرد و با تأکید بر لزوم پایبندی مدیران و ورزشکاران با پایبندی به مسائل دینی، خاطرنشان کرد: پیروزی ورزشکاران در ورزش قهرمانی مایه شادی مردم است و ورزش همگانی باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم توجه و تسریع در ساخت سد معشوره گفت: شبکه آبیاری که بتواند آب سد معشوره را منتقل کند باید به سرعت ایجاد شود چراکه شهرهایی ازجمله کوهدشت، پلدختر، معمولان و چگنی پایین دست آن قرار دارند کمااینکه سد زیبامحمد نیاز ضروری شهرستان خرم‌آباد برای جلوگیری از کم‌آبی است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه جریانات اخیر نشان داد رسانه‌ها تنها وسیله‌ای برای انعکاس نیستند بلکه می‌توانند وسیله‌ای برای راهبرد نظام سلطه باشند بر لزوم تقویت پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های داخلی تاکید کرد و گفت: باید رسانه‌های داخلی را برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌ها باید کار خود را شروع کنند و دولت زمانی را برای شروع کار کارخانه‌ها مشخص کنند، ادامه داد: بازسازی اداری و دادن مسئولیت‌ها به افراد متعهد به انقلاب مورد توجه قرار گیرد و غیر قابل قبول هست افرادی در نظام اداری باشند و آشوب‌گران را تحریک کنند.

انتهای پیام
captcha