استفاده از توان مؤسسات برای آموزش تخصصی قرآن در مدارس
کد خبر: 4092081
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / 25

استفاده از توان مؤسسات برای آموزش تخصصی قرآن در مدارس

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان زنجان با بیان اینکه روش‌های قدیمی برای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی پاسخگو نیست، بر ضرورت تخصص‌گرایی در مباحث آموزشی تأکید کرد و خواستار استفاده از توان مؤسسات برای آموزش تخصصی قرآن در مدارس شد.

مهدی صادقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی زنجانمهدی صادقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: در این زمینه باید نوآوری اتفاق بیفتد زیرا اکنون روش‌های قدیمی آن‌چنان پاسخگو نیست.

وی افزود: نوآوری در تبلیغات، آموزش و حتی موضوعات آموزشی باید انجام شود و نباید فقط به روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و از این قبیل مسائل بسنده کنیم بلکه زمینه‌های مختلفی در فعالیت‌های قرآنی وجود دارد که می‌توانیم در آن زمینه‌ها فعالیت کنیم تا نوجوانان و جوانان بیشتری به این حوزه علاقه‌مند شوند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان زنجان ادامه داد: از فیلم‌نامه‌نویسی، فیلم‌سازی و بسترها و رشته‌های هنری می‌توان در این زمینه استفاده شود تا آنان را به فعالیت‌های قرآنی جذب کنیم، فعالیت‌هایی که با کارهای هنری ادغام شده‌اند.

صادقی با تصریح اینکه فعالیت‌های قرآنی با استفاده از رشته‌های هنری بسط داده شود، بیان کرد: ایجاد بسترهایی که هنرمندان بتوانند در این زمینه‌ها فعالیت کنند مانند فیلم‌سازی که می‌توان داستان‌های قرآنی را به صورت فیلم بسازیم و از هنرمندان دعوت کنیم تا در این زمینه با مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با هنر خودشان همکاری داشته باشند، نیز به نوعی جذب به فعالیت‌های قرآنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش مسئولان را در این زمینه یادآور شد و گفت: متولیان امور فرهنگی وظیفه سنگینی بر دوش دارند زیرا می‌توانند تأثیرگذاری بیشتری نسبت به حال حاضر با اقداماتی مانند تخصص‌گرایی در زمینه‌های مختلف آموزش‌های قرآنی و مذهبی، استفاده از متخصصان امر و مربیان و متخصصان حوزه قرآن و قرآن‌پژوهی که می‌توانند انجام دهند، داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان زنجان اضافه کرد: در تلاوت و آموزش‌های سطحی متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که در مدارس حتی از این متخصصان هم استفاده نمی‌شود و حتی در فعالیت‌های ساده و مقدماتی مثل آموزش روخوانی و روان‌خوانی هم از متخصصان امر استفاده نمی‌شود در حالی که به راحتی می‌توانند با همکاری مؤسسات و اتحادیه این خلأ را پر کنند و کیفیت آموزش را بیشتر از اکنون بالا ببرند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha