عضویت بیش از 8 هزار کودک گیلانی در کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 4092764
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

عضویت بیش از 8 هزار کودک گیلانی در کتابخانه‌های عمومی

بیش از 8 هزار کودک گیلانی در 85 باب کتابخانه عمومی گیلان عضویت داشته و در برنامه‌های متنوعی چون اجرای برنامه‌هایی نظیر قصه و داستان‌خوانی، خوانش متون کهن، قرائت قرآن و آموزش فعالیت‌های محیط زیستی، نمایشنامه خوانی و نمایش خلاق شرکت فعال دارند.

عضویت بیش از 8 هزار کودک گیلانی در کتابخانه‌های عمومی

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، همزمان با هفته ملی کودک و با حضور کودکان و مادران دوستدار کتاب ویژه‌برنامه‌های فرهنگی شعر و داستان و شاهنامه خوانی امروز، 26 مهرماه در سه کتابخانه عمومی باران رشت، دکتر الهی قمشه‌ای شفت و زنده‌نام پروفسور مریم میرزاخانی صومعه سرا برگزار شد.

در این برنامه‌های فرهنگی ویژه که به منظور ایجاد علاقه و میل به مطالعه در کودکان همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی نظیر شعر و داستان خوانی، خوانش متون کهنی چون منطق الطیر عطار نیشابوری، کلیله و دمنه و شاهنامه فردوسی و نیز نمایش خوانی کودکان و تقدیر از کودکان برتر عضو کتابخانه‌ها اجرا شد؛ کودکان ضمن شرکت در این رویدادها، لحظه‌های شاد و بیادماندنی در کنار کتابداران تجربه کردند.

بیش از 8 هزار کودک گیلانی در 85 باب کتابخانه عمومی در استان گیلان عضویت داشته و در برنامه‌های متنوعی چون اجرای برنامه‌هایی نظیر قصه و داستان‌خوانی، خوانش متون کهن (شاهنامه، منطق الطیر و کلیله و دمنه و ...)، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی مانند اوریگامی، نقاشی، خطاطی، داستان‌نویسی، قرائت قرآن مجید و آموزش فعالیت‌های محیط زیستی، نمایشنامه خوانی و نمایش خلاق شرکت فعال دارند.

همچنین کسب عناوین ملی و استانی توسط اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی گیلان نظیر موفقیت در جشنواره‌های کتابخوانی رضوی، شاهنامه خوانی، داستان‌نویسی، طرح ملی پوپک دانا و دیگر عرصه‌های کتابخوانی از افتخارات اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی گیلان در سال‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام
captcha