رفتار نیکو با مردم؛ بهترین شیوه تحقق منویات رهبری
کد خبر: 4093039
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

رفتار نیکو با مردم؛ بهترین شیوه تحقق منویات رهبری

معاون قضایی دادگستری فارس با بیان اینکه بهترین شیوه و روش برای رسیدن به اهداف حُسن خلق و برخورد نیک با مردم است، گفت: مؤثرترین شیوه تبلیغ نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق بخشیدن به منویات رهبری رفتار نیکو با مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالله رجایی‌نسب، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالله رجایی‌نسب، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس امروز، 27 مهرماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید حوزه قضایی بختگان با بیان اینکه بهترین شیوه و روش برای رسیدن به اهداف حُسن خلق و برخورد نیک با مردم است، گفت: مؤثرترین شیوه تبلیغ نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، برخورد با اخلاق حسنه و رفتار نیکو با مردم است.

وی به آیه 4 سوره قلم «وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ؛ و راستى كه تو را خويى والاست» که در شأن نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) نازل شد، اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) علی‌رغم همه سختی‌ها، عداوت‌ها و تمرد کردن‌ها با اخلاق حسنه و رفتار نیکوی خود توانستند دین مبین اسلام را کانون مهر، محبت، آسایش و آرامش به مردم معرفی کنند.

معاون قضایی دادگستری استان فارس بیان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه مسئولان، کارگزاران و آحاد مردم در هر شغل و جایگاهی نباید به بهانه اینکه احیاناً عرصه بر آن تنگ شده است بدخلقی کند و مردم را وادار به فاصله گرفتن از آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی کنند.

رجائی‌نسب به موضوع تکریم و احترام ارباب رجوع مورد که همواره مورد تأکید رهبری معظم انقلاب، رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضایی است، اشاره کرد و گفت: یکی از شعارهای کلیدی و اساسی دین مبین اسلام این است که اجرای عدالت همراه با احسان باشد و نه تنها این امر در دستگاه قضا نمود پیدا می‌کند بلکه تمامی مسئولان و کارکنان سازمان‌ها و نهادها باید در تعامل خود با مراجعین با حسن خلق و سعه صدر برخورد کنند.

وی ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار شهرستان بختگان که اغتشاشات اخیر را محکوم کردند، افزود: مردم ما نشان داده‌اند که همیشه با نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در هر جا که لازم بوده است مردم عزیز پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستادگی کرده‌اند و به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفته‌اند و در حوادث اخیر نیز مردم با اجتماع بزرگ خود در شهرهای مختلف، اهانت به مقدسات و هنجارشکنی‌ها را محکوم کردند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس به امنیت مناسب شهرستان بختگان نیز اشاره کرد و به رئیس جدید حوزه قضایی این شهرستان توصیه کرد تا ضمن حفظ و استقلال دستگاه قضا ارتباط و تعامل مناسبی با ائمه جمعه و جماعات شهرستان، اعضای شورای تأمین، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در جهت مرتفع کردن مشکلات مردمی داشته باشد.

رجائی‌نسب با تأکید بر احترام به خانواده معظم شهدای والامقام به حمایت قوه قضائیه از نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه از نیروی انتظامی که همیشه در خط مقدم امنیت جامعه بوده و هست حمایت می‌کند و در برخورد با اخلالگران اغتشاشات اخیر و افرادی که با برنامه‌ریزی و آشوب در نظم و امنیت مردم جامعه اخلال ایجاد می‌کنند، قاطعانه و در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر حفظ شأن مراجعین به دادگستری بر لزوم صلح و سازش و استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین در راستای اصلاح ذات‌البین، حفاظت از حقوق عامه و برخورد قاطع و قانونی با ناقضان حقوق عمومی و مرتکبین جرائم خشن، حفظ امنیت و آسایش عمومی شهروندان، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از تأسیسات ارفاقی و احکام جایگزین حبس و پیشگیری از وقوع جرم توصیه کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از اقدامات رئیس این حوزه قضایی مهرزاد هوشمندی قدردانی و با حکم رئیس قوه قضائیه، قاضی ابوذر خلفی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بختگان منصوب شد.

انتهای پیام
captcha