دریافت 136 مقاله به همایش بین‌المللی «فقه و تربیت»
کد خبر: 4095109
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

دریافت 136 مقاله به همایش بین‌المللی «فقه و تربیت»

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در خراسان گفت: پس از اعلام فراخوان مقالات همایش بین‌المللی «فقه و تربیت» تاکنون ۱۳۶ مقاله به این دبیرخانه ارسال شده و ۱۰ پیش‌نشست علمی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان، شب گذشته، ششم آبان در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه، در سخنانی همایش بین‌المللی فقه و تربیت را یکی از جدیدترین رویکرد‌های پژوهشی نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان توصیف کرد.

وی، به فراز‌های مختلف ارتباط فقه و تربیت اشاره کرد و افزود: با مشارکت مراکز آموزشی پژوهشی حوزوی و دانشگاهی، تاکنون ۱۰ پیش‌نشست علمی برگزار و کارگاه‌های روش پژوهش تخصصی در عرصه فقه و علوم تربیتی برپا شده است.

نماینده جامعةالمصطفی در خراسان گزارشی از تشکل ۲۰ جلسه کمیته علمی و محتوایی همایش بین‌المللی فقه و تربیت ارائه کرد و یادآور شد: ۲۰ نهاد و مجموعه حوزوی و دانشگاهی در فرایند برگزاری همایش بین‌المللی فقه و تربیت همکاری داشته، مقالات برتر این همایش در ISC ارائه خواهد شد.

وی پیشینه و سیر تحول مطالعات فقه التربیة را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در همایش بین‌المللی فقه و تربیت؛ جریان‌شناسی مطالعات فقه تربیت، آسیب‌شناسی و آینده پژوهشی و ظرفیت‌های تربیتی فقه و نقش آن در اهداف، مراحل، روش‌ها، عوامل و موانع تربیت بررسی می‌گردد.

استاد حوزه و دانشگاه، تعامل فقه و تربیت را از دیگر بخش‌های این همایش بین‌المللی توصیف کرد و افزود: در این همایش ساحت‌های مختلف فقه تربیت در عرصه‌های اخلاقی، سیاسی، خانوادگی، اقتصادی، عاطفی، جنسی و جسمانی و... احصا و بررسی خواهد شد.

وی ارائه تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقه را از دیگر بخش‌های همایش بین‌المللی فقه و تربیت عنوان و اظهارکرد: حجاب و پوشش، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، حکومت و ولایت‌ فقیه، خمس و زکات، ازدواج و طلاق و ... از جمله محور‌های این بخش از همایش هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صالح با تأکید بر این که همایش بین‌المللی فقه و تربیت ۳ ماه دیگر در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، بیان کرد: با توجه‌ به نظریه‌پردازی‌های ارزشمند آیت‌الله اعرافی در عرصه فقه التربیة از ایشان دعوت می‌شود تا ضمن حضور در این همایش بین‌المللی، به‌عنوان سخنران اصلی روز برگزاری همایش به بیان نکته نظرات و دیدگاه‌های نظریه‌پردازانه عرصه فقه و تربیت بپردازید.

انتهای پیام
captcha