آغاز مراسم تشییع شهدای حرم شاهچراغ(ع) در شیراز
کد خبر: 4095147
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

آغاز مراسم تشییع شهدای حرم شاهچراغ(ع) در شیراز

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از دقایقی پیش در شهر شیراز آغاز شد.

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از دقایقی پیش از میدان امام حسین(ع) شهر شیراز آغاز شده است که به سمت میدان شهدا و در نهایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه خواهد داشت. این مراسم با حضور سخنگوی دولت و معاون اول قوه قضائیه، معاون هماهنگ‌کننده ارتش و همچنین اقشار مختلف مردم، مسئولان، علما، طلاب، دانش‌آموزان و دانشجویان آغاز شده است که تا ظهر امروز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه خواهد داشت.

در این مراسم پیکر 11 شهید تشییع شود چراکه پیکر شهید سیدفریدالدین معصومی به زادگاهش تهران و شهید احسان مرادی به همدان منتقل شده است.

امید خوب فرزند هوشنگ اهل دهدشت، زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز، علیرضا سرایداران فرزند محمد حسن اهل شیراز، مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز، حسن علی پورعیسی فرزند محمداسمعیل اهل گیلان، بهادر آزادی شیری فرزند علی همت اهل فسا، علی اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان، محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز، محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی اهل مرودشت، هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمه‌ای و  آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز هستند که در این مراسم تشییع می‌شوند.

بناست که پیکر مطهر شهدا بعد از برگزاری مراسم تشییع در حرم شاهچراغ(ع) به حرم رضوی برای برگزاری مراسم وداع و بدرقه در بعدازظهر امروز منتقل شوند و بعد از آن پیکر هر کدام به زادگاهشان برای برگزاری مراسم خاکسپاری انتقال خواهد یافت که پیکر 6 شهید در حرم شاهچراغ(ع)، یک شهید در کرمان، یک شهید در فسا، یک شهید در مرودشت و دو شهید در کهگیلویه و بویراحمد به خاک سپرده خواهند شد. زمان دقیق برگزاری مراسم خاکسپاری شهدا متعاقباً از سوی مسئولان مربوطه اعلام خواهد شد.

مراسم بزرگداشت شهدای این حادثه نیز از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب امشب، 7 آبان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، در پی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که غروب روز چهارشنبه، 4 آبان رخ داد، 13 نفر شهید و بیش از 30 نفر مجروح شدند و هم‌اکنون 14 نفر از مصدومان در بیمارستان‌های شیراز بستری هستند.

انتهای پیام
captcha