نشست آموزش خانواده در دارالقرآن اهل‌بیت(ع) برگزار شد + عکس
کد خبر: 4096620
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

نشست آموزش خانواده در دارالقرآن اهل‌بیت(ع) برگزار شد + عکس

نشست آموزش خانواده ویژه والدین دانش‌آموزان دبستان دخترانه مهاد در مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر برگزار شد.

نشست آموزش خانوادهبه گزارش ایکنا، نشست آموزش خانواده ویژه والدین دانش‌آموزان دبستان دخترانه مهاد در مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر برگزار شد. در این نشست ابتدا نفیسه نوروزی، مدیر دبستان مهاد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در مهرماه، توضیحاتی راجع به برنامه‌های پیش رو داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این دبستان از رتبه‌آوری و درخشش گروه سرود این دبستان در سال تحصیلی گذشته تجلیل کرد و گفت: در سال جاری نیز برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت.

حاج حیدری، مشاور دبستان دخترانه مهاد با اشاره به شغل‌های سخت دنیا یکی از شغل‌های سخت دنیا را فرزندپروری دانست و افزود: والدین از کودکانشان می‌خواهند تا افکار و احساساتشان را با آن‌ها در میان بگذارند تا بتوانند در مشکلات و بحران‌های زندگی آن‌ها را درک کنند، اما متأسفانه یکی از خطاهای فرزندپروری این است که والدین نمی‌دانند با کودکشان چگونه ارتباط برقرار کنند.

وی یکی از مهارت‌های گفت‌وگو با فرزندان را گفت‌وگو به طور مرتب بیان کرد و گفت: هر روز زمانی را به این کار اختصاص دهید حتی اگر این کار پنج دقیقه باشد، مدت زمان می‌تواند متغیر باشد اما باید در برنامه روزانه مشخص باشد به طور مثال پدر، مادر و فرزند باید زمان‌هایی را به صورت جمعی به گفت‌وگو بپردازند که نکته مهم این صحبت این است در آن زمان تلویزیون، گوشی همراه و هر وسیله دیگری ممنوع است و فقط زمان را برای گفت‌وگو و بازگو کردن مسائل روزانه اختصاص می‌دهید.

وی با اشاره به خطاهای فرزندپروری اظهار کرد: خطاهای فرزندپروری این است که والدین به دلیل سرزنش کردن و تنبیه‌های آسیب‌زا باعث می‌شوند کودکان اعتمادشان را به آن‌ها از دست بدهند و با آن‌ها مسئله‌ای را در میان نگذارند که می‌توانید از ترفندهایی مادرانه و پدرانه استفاده کنید. به طور مثال در زمان خواب کنار او بنشینید و دستتان را دور گردن او حلقه کنید و در سکوت منتظر باشید خودش صحبت کردن را شروع کند و نکته دیگراین است که از راه حل دادن یا نطق کردن بیش از حد پرهیز کنید اجازه دهید اول خودش فکر کند و راه حلی را پیدا کند به او بگویید فکر می‌کنی چطور می‌توانی مسئله را حل کنی؟ و پیرامون راه حل او صحبت کنید و مسئله را بررسی کنید.

لازم به ذکر است در پایان گروه سرود پایه پنجم سرود «من افتخار می‌کنم به حجابم» را اجرا کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha