چهار راهبرد مقابله با دشمن
کد خبر: 4096963
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

چهار راهبرد مقابله با دشمن

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان چهار راهبرد برای مقابله با توطئه‌های دشمنان، گفت: باید با روشنگری ماهیت دشمن را به همه بشناسانیم و اتفاقات خوبی را که در جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است را معرفی کنیم.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، 13 آبان‌ماه همزمان با روز ملی مبارزه با  استکبار جهانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: اگر خانواده تقوا را در زندگی خود پیاده کند قطعا شیاطین از این خانواده دور می‌شوند و خداوند رحمت خود را بر آنها ارزانی می‌دارد. احساس مسئولیت مهم‌ترین اصل است که متأسفانه برخی‌ها مسئول هستند، اما احساس مسئولیت ندارند.

وی ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با اشاره به سخنان امام راحل در مورد لانه جاسوسی، بیان کرد: این روز انقلابی، بزرگ‌تر از انقلاب اول بود. همچنین رهبر معظم انقلاب درباره خطر استکبار جهانی و آمریکا فرمودند که به همه ملت ایران و مسئولان عرض می‌کنم چه در جنگ و چه در صلح، بزرگترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم جهانخوران به‌ویژه آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته است. لحظه‌ای نباید از دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی وجود دارد.

خطیب نماز جمعه ساری با بیان اینکه هیچ‌گاه در هیچ شرایطی نباید به آمریکا اطمینان کرد، چراکه کینه دیرینه در نهاد آمریکا همچنان موج می‌زند، اظهار کرد: نخستین راهکار این است که ما باید فرهنگ غرب را در سبک زندگی خود راه ندهیم. اگر فرهنگ غرب وارد زندگی ما شود و سبک زندگی ما را تحت‌تأثیر قرار دهد این بزرگترین خطر از سوی دشمنی چون آمریکاست.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که تلاش غرب در ترویج سبک غربی در ایران زیان‌های جبران‌ناپذیر اخلاقی و اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت وارد کرده است؛ مقابله با آن جهاد همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد. بنابراین، مراقب باشیم فرهنگ غرب در زندگی ما رسوخ نکند و فرهنگ دینی در زندگی و ذهن ما حاکم باشد. 

خطیب نماز جمعه ساری افزود: دومین راهکار این است که از ملت و مسئولان کشور همیشه باید پیام مقاومت منعکس شود، اگر پیام‌ ضعف، ترس و تمایل به تسلیم از سوی دشمن دریافت شود، دیگر کارمان تمام است. ملت، مسئولان و جوانان کشور باید قدرت و عزم راسخ خود را برای ایستادگی در مقابل زورگویان به همه دنیا و به‌ویژه دشمنان اسلام منتقل کنند. پیام راهپیمایی امروز این بود که تا فتنه در دنیا هست مبارزه نیز وجود دارد و تا مبارزه هست ما نیز هستیم.

آیت‌الله لائینی مرگ بر آمریکا را سومین راهبرد مقابله با دشمن دانست و افزود: البته برخی‌ها بر این باورند که این شعار باعث برانگیختن آمریکایی‌ها می‌شود در حالی که آنها دشمنی با ملت ایران را در روز ۲۸ مرداد ۱۳۳۲  در حالی آغاز کردند که تا آن زمان کسی در ایران این شعار را سر نمی‌داد. البته پس از آن دانشجویان در ۱۶ آذر همان سال در دانشگاه مرگ بر آمریکا گفتند و این شعار یادگار همان روز است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران جهاد تبیین را چهارمین راهبرد از سوی مقام معظم رهبری دانست و گفت: باید با روشنگری ماهیت دشمن را به همه بشناسانیم و اتفاقات خوبی را که در جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است را معرفی کنیم. چرا اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتاب‌های درسی نیامده است تا دانش‌آموزان ما ماهیت دشمن را به خوبی بشناسند.

خطیب جمعه ساری بیان کرد: اسناد زیادی از خیانت‌های و دخالت‌ها و غارت منابع ایران به دست دولت آمریکا در رژیم ستم‌شاهی و نیز توطئه‌های مختلف آن‌ها علیه انقلاب اسلامی به‌دست آمد و با وجود تأکید بر گنجانده شدن مضامین آن‌ها در کتب درسی، متأسفانه این کار اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام
captcha