برگزاری پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان
کد خبر: 4097529
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

برگزاری پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از برگزاری جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران‌زمین به میزبانی گلستان خبر داد.

ساوری مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، محمد جواد ساوری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، ۱۵ آبان در کاخ موزه پارک شهر برگزار شد، از برگزاری جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران‌زمین به میزبانی گلستان خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: این جشنواره از سه شنبه هفدهم تا شنبه ۲۱ آبان از ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب در محل نمایشگاه بین المللی گرگان واقع در جاده آق قلا روبروی فرودگاه بین المللی گرگان پذیرای علاقمندان است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: تاکنون ۱۴ دوره از فرهنگ اقوام ایران زمین برگزار شد که امسال این را به جشنواره به فرهنگ و اقتصاد ایران زمین نامگذاری شده که یکی اهداف ما در کنار فرهنگ، اقتصاد و کمک به معیشت مردم است که سعی شد به این مقوله بیشتر پرداخته شود.

ساوری با بیان در برگزاری این جشنواره از همه دستگاه‌های اجرایی و متولی هم افزایی صورت گرفته است، افزود: این جشنواره درسطح بین المللی برگزار خواهد شد که امسال متاسفانه از سفیران کشورها در این جشنواره دعوت نشده چون این روند هرساله برگزار می شد و آورده ای برای استان نداشت اما از وزرای کشور برای جذب اعتبارت استانی دعوت به عمل آمده که امیدواریم این جشنواره مراسمی درخور مردم کشورمان باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان با بیان اینکه هنرمندان از ۳۱ استان در قالب ۱۵۰ غرفه در پانزدهمین دوره از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین شرکت خواهند کرد، گفت: ۱۰ غرفه به روستاهای هدف گردشگری گلستان و همچنین ۳۸ غرفه در اختیار بوم‌گردی‌ها و سیاه‌چادرهای عشایری قرار می‌گیرد.

ساوری گفت: برنامه ریزی شده تا برنامه‌های این جشنواره از طریق ۱۵ شبکه استانی و دو شبکه ملی به طور زنده و مستقیم پخش شود.

 

 

انتهای پیام
captcha