دفتر انجمن صنفی ناشران آذربایجان‌غربی در هفته کتاب افتتاح خواهد شد
کد خبر: 4098457
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

دفتر انجمن صنفی ناشران آذربایجان‌غربی در هفته کتاب افتتاح خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: دیدار با نویسندگان پیشکسوت، بازدید از دفاتر نشر و کتابفروشی‌ها، بزرگداشت شاعر و نویسنده «مفتون امینی»،  افتتاح دفتر انجمن صنفی ناشران استان از برنامه‌های هفته کتاب است.

علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی 18 آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی از 21 آبان آغاز می‌شود و در 13 شهرستان استان 32 برنامه‌ متنوع و شاخص با محوریت کتاب و کتابخوانی و در کل استان 40 برنامه برگزار خواهد شد.

وی افزود: خوشنویسی جمعی اشعار و جملاتی با موضوع کتاب و کتابخوانی، مسابقه نقاشی «من یار مهربانم» ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی، جمع‌خوانی کتاب، تجلیل از نویسندگان و ناشران فعال، ویژه برنامه «سفیران مطالعه در روستای دم قشلاق»، مسابقه داستان‌نویسی با موضوع کتاب از برنامه‌های این هفته است.

نوروزی بیان کرد: نمایش عروسکی با موضوع ترویج کتابخوانی با ۲ اجرا، برگزاری کارگاه داستان‌نویسی برای نوجوانان، کارگاه آموزشی «روش‌های صحیح مطالعه» در ۲ مدرسه با مشارکت آموزش و پرورش و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع ترویج کتابخوانی با ۲ اجرا به ترتیب ازجمله برنامه‌های اجرایی در شهرستان‌های شاهین‌دژ، شوط، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی و تجلیل از نویسندگان شاخص ۱۴۰۰ در شهرستان بوکان، تجلیل از نویسندگان و مسابقه «دلنوشته‌ای برای یک کتابدار» در پلدشت، تجلیل از دوستداران کتاب و مروجان کتابخوانی در بخش لاجان، کارگاه آموزشی داستان‌نویسی و مسابقه عکس موبایلی «کتابخانه من» در پیرانشهر، عصر شعر کتاب و مسابقه نقاشی با موضوع «یار مهربان» ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول در شهرستان چالدران از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دیدار با نویسندگان پیشکسوت، بازدید از دفاتر نشر و کتابفروشی‌ها، بزرگداشت شاعر و نویسنده «مفتون امینی»، اختتامیه پنجمین دوره جایزه کتاب سال، اهدا کتاب در مناطق کم‌برخوردار، تجلیل از کارشناسان دستگاه‌های عضو ستاد پایتخت کتاب، افتتاح دفتر انجمن صنفی ناشران استان و جلسه آسیب‌شناسی طرح‌های کتابخوانی از برنامه‌های هفته کتاب است.

انتهای پیام
captcha