جزئیات بیست‌وچهارمین دوره مسابقات ملی قرآن عربستان
کد خبر: 4098570
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

جزئیات بیست‌وچهارمین دوره مسابقات ملی قرآن عربستان

بیست‌وچهارمین دوره مسابقات ملی قرآن عربستان در دو بخش آقایان و بانوان و در رشته‌های حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «عکاظ» عربستان، «شیخ عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ»، وزیر امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان و ناظر کل مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن این کشور در این باره گفت: دستور برپایی مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در انجمن‌های خیریه آموزش حفظ قرآن در مناطق مختلف عربستان صادر شده است.

وی افزود: مرحله نهایی این مسابقات در ماه شعبان و آیین تجلیل از نفرات برتر در دو بخش آقایان و بانوان در روزهای اول و دوم ماه رمضان برگزار خواهد شد.

شیخ عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ تصریح کرد: این مسابقات در 6 رشته «حفظ کل قرآن با قرائات همراه با حسن ادا و تجوید»، «حفظ کامل قرآن همراه با حسن ادا و تجوید و تفسیر واژگان قرآن»، «حفظ کامل قرآن همراه با حسن ادا و تجوید»، «حفظ 20 جزء متوالی قرآن همراه با حسن ادا و تجوید»، «حفظ 10 جزء متوالی قرآن همراه با حسن ادا و تجوید» و «حفظ 5 جزء متوالی قرآن همراه با حسن ادا و تجوید» برگزار می‌شود.

وزارت امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان سه میلیون و 366 هزار ریال سعودی برای نفرات برتر رشته‌های مختلف این مسابقات در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha