حمایت از نوزادان محروم از شیر مادر در بانک شیر مشهد
کد خبر: 4100190
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸

حمایت از نوزادان محروم از شیر مادر در بانک شیر مشهد

رییس بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نوزادان محروم از شیر مادر زیر پوشش بانک شیر دانشگاه قرار می‌گیرند، گفت: تاکنون 235 مادر بخشی از شیر خود را برای تغذیه نوزادان نارس و بیمار اهدا کردند.

نوزادانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد حیدرزاده، رئیس بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: بانک شیر مشهد، مؤسسه‌ای عام‌المنفعه و خیرخواهانه و بدون سودرسانی مالی است که با هدف تأمین شیر مادر جهت نوزادان نارس و محروم از شیر مادر فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: شیرهای اهدایی مادران به نوزادان نارس در بیمارستان‌های ام‌البنین(س)، امام رضا(ع)، قائم(عج)، هاشمی‌نژاد، سینا، رضوی و اکبر ارسال می‌شود تا برای مصرف نوزادان نارس و بیمار استفاده شود.

حیدرزاده با اشاره به اینکه سالانه بین 70 تا 80 مادر جدید اهداکننده شیر داریم که مشارکت آنان کمک شایانی در امر تغذیه نوزادان نارس و محروم از شیر مادر می‌کند، تصریح کرد: از مرداد ماه سال 1398 که زمان تأسیس بانک شیر مشهد بوده، تاکنون 235 مادر اهداکننده داشتیم که این مادران 2050 لیتر شیر اهدایی به 1610 نوزاد نارس داشتند و از ابتدای امسال تاکنون نیز 50 مادر به جمع مادران اهداکننده افزوده شده است.

رئیس بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مادر اهداکننده حداکثر تا یک سالگی فرزندش می‌تواند اهدای شیر داشته باشد، اظهار کرد: این گروه از مادران در صورت فرزندآوری مجدد می‌توانند باز هم به جمع مادران اهداکننده اضافه شوند و به مدت یک سال با بانک شیر مشهد همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: شیرهای اهدایی به نوزادان نارس، کم‌شیر و فاقد شیر کل استان داده می‌شود و تاکنون به جز مشهد، نوزادان شهرهای گلبهار، گناباد، تایباد، تربت حیدریه، نیشابور و فریمان از شیرهای اهدایی بهره‌مند شدند.

حیدرزاده ابراز کرد: شیرهای اهدایی تا مدت زمان 6 ماه در فریزرهای صنعتی و با داشتن دمای منفی 20 درجه سانتیگراد قابل نگهداری بوده و پس از خروج از بانک شیر هم تا 24 ساعت قابلیت نگهداری در یخچال را دارد و باید شیر خارج شده در این فاصله زمانی مصرف شود.

رئیس بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: هم‌اکنون میزان ذخیره شیر کم و میزان متقاضی آن زیاد بوده و از مادران واجد شرایط می‌خواهیم که در این کار خیر و خداپسندانه مشارکت کنند تا نوزادان فاقد شیر بتوانند تغذیه مناسبی داشته باشند.

وی افزود: مادرانی که امکان اهدای شیر دارند می‌توانند در این خصوص اقدام نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این راستا می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل در ساعات اداری با شماره تلفن 05132231062 داخلی 171 و شماره همراه 09053652097 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام
captcha