چرا دشمنان در اغتشاشات علیه بسیج نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت می‌کنند + صوت
کد خبر: 4101019
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
سردار کوثری پاسخ داد:

چرا دشمنان در اغتشاشات علیه بسیج نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت می‌کنند + صوت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ریشه‌های مردمی بسیج گفت: مقاومت و ایستادگی مظلومانه و صبورانه بسیجیان در اغتشاشات اخیر که باعث ناکامی اغتشاشگران شده، دشمنان را به شدت عصبانی کرده و همین مسئله موجب نفرت‌پراکنی علیه بسیج و تشویق به خشونت علیه بسیجیان در فضای مجازی و رسانه‌های معاند شده است.

سردار اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

سردار اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهداف امام خمینی(ره) از تأسیس بسیج مستضعفین گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برخاسته از بطن مردم است. برای تبیین این امر ابتدا مقدمه‌ای را باید بیان کنم؛ حضرت امام خمینی(ره) زمانی که در سال 1343 به ترکیه تبعید شدند پس از یکسال به عراق تبعید شده و 13 سال در نجف بودند اما این سختی‌ها باعث نشد که ایشان مسیر مبارزه را کنار بگذارد و به رغم همه این فشارها، با تکیه بر خداوند و حضور مردم حرکت کردند و یکبار به هیچ کس مجوز ندادند اقدام مسلحانه یا عمل ناشایستی در مبارزه انجام دهند.

وی افزود: امام(ره) به این مسئله باور داشتند که هر موقع مردم خودشان نسبت به وضعیت کشور آگاه شوند، می‌دانند چه کار کنند و چگونه انقلاب را به پیروزی برسانند، لذا انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر آگاهی، حضور و مشارکت مردم در صحنه آن هم به طور میلیونی بوده است. به عبارتی یک مورد در طول نهضت اسلامی نمی‌توان دید که امام(ره) مجوزی برای انجام اقدامات تخریبی یا کشتار داده باشند بلکه امام(ره) فی‌نفسه به نقش حضور میلیونی مردم در صحنه ایمان داشتند.

تشکیل بسیج با پیش‌بینی دقیق امام(ره)

کوثری اظهار کرد:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام(ره) همواره بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند، تأکید داشتند. در حقیقت امامین انقلاب هیچگاه هیچ چیزی برای خود نخواستند و به طور عملی مردم را صاحب اصلی کشور می‌دانستندُ لذا حضرت امام(ره) زمانی که دانشجویان پیرو خط امام(ره) لانه جاسوسی را تسخیر کردند با یک پیش‌بینی دقیق نسبت به مخاطرات احتمالی آینده پیش روی انقلاب، دستور تشکیل یک نیروی مردمی حتی فراتر از سپاه، را به نام بسیج مستضعفین دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز کرد: امام(ره) به این نتیجه قطعی رسیده بودند که استکبار خبیث و صهیونیسم بین‌الملل، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را رها نخواهند کرد و لذا بهترین راه مقابله را در تشکیل بسیج در قالب ارتش 20 میلیونی دیدند و این اتفاق 22 روز پس از تسخیر لانه جاسوسی افتاد. همان زمان برخی سیاستمداران غربگرا که مسئولیت داشتند به فرمایش و دستور حضرت امام(ره) پوزخند زدند اما امام(ره) دقیقا می‌دانستند که چه می‌کنند و در دفاع مقدس هم امام(ره) با سازماندهی مردم در قالب بسیج با کمک و پشتیبانی سپاه به بهترین نحو جنگ را پیش بردند.

بسیج؛ نیروی حافظ مردم و نظام  

وی یادآور شد: درست است که ما در جنگ حدود 200 هزار شهید دادیم اما این به مراتب کمتر از تلفات ارتش بعث عراق بود و همین حضور مردمی گسترده مانع از آن شد که یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن بعثی دربیاید.

کوثری اظهار کرد: از طرفی این نیروی بسیج در دوره‌های بعدی نیز اثرگذاری خود را نشان داده و همین الان عزیزان بسیجی در کنار نیروی انتظامی با جان و دل مدافع امنیت کشور هستند و با ایثار و فداکاری خود به دنبال این هستند که مردم کشور کمتر آسیب ببینند هرچند برخی افراد در داخل مسئله را متوجه نیستند و عامل سرسپرده استکبار، صهیونیسم و ارتجاع منطقه شده‌اند تا به زعم خود نظام را براندازی یا کشور را تجزیه کنند که البته راه به جایی نخواهند برد و در مقابل یک نیروی مردمی مانند بسیج نمی‌توانند این اهداف شوم را به پیش ببرند و بسیج در کنار سایر نیروهای مسلح حافظ و برقرارکننده امنیت و نگه‌دارنده کشور هستند.

بسیج؛ مانع اصلی اغتشاشگران

سردار کوثری درباره دلایل هجمه‌ها و اتهام‌زنی‌های فراوان به بسیج در طول دوران انقلاب به ویژه هجمه‌های روانی و به شهادت رساندن نیروهای بسیجی در اتفاقات اخیر کشور گفت: در قضایای اخیر دشمنان خیال می‌کردند می‌توانند نظام را ساقط کنند و خیلی از بازداشتی‌ها هم واقعا تصور می‌کردند کار نظام تمام است اما آن عاملی که مانع این امر شد حضور مؤثر و فعال بسیج در کنار نیروی انتظامی و سپاه بود که این توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی بیان کرد: حتی برخی از طرفداران نظام نسبت به مسامحه با آشوبگران و اغتشاشگران اعتراض دارند اما بسیجیان به منزله نیرویی که واقعا در مسیر و خط ولایت حرکت می‌کند براساس رهنمودها و دستورات رهبر معظم انقلاب در این قضایا عمل کرده و به همین دلیل حاضرند شهید شوند و دست به اسلحه ‌نبرند تا مردم عادی و بی‌گناه و حتی فریب‌خوردگان کف خیابان آسیبی نبینند هرچند طرف مقابل با شقاوت و خشونت داعش‌گونه عزیزان بسیجی و سایر نیروهای مسلح را به شهادت می‌رساند.

رمز موفقیت بسیج در حوادث اخیر 

کوثری تأکید کرد:  قطعا این فداکاری رمز موفقیت و پیروزی بسیج به مانند دوره دفاع مقدس و این خشونت بی‌حد و اندازه رمز شکست دشمنان و عاملان خیابانی آنهاست. مطمئنا تک‌تک این جنایتکاران اصلی بازخواست و تعقیب خواهند شد و آنها را رها نخواهیم کرد و مسئولان امنیتی اینها را شناسایی خواهند کرد و به سزای عملشان خواهند رساند.

کد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مقاومت و ایستادگی مظلومانه و صبورانه بسیجیان را عامل عصبانیت دشمنان در وقایع اخیر دانست و گفت: همین مسئله موجب نفرت‌پراکنی علیه بسیج و تشویق به خشونت علیه بسیجیان در فضای مجازی و رسانه‌های معاند شده اما هیچ یک از این تهمت‌ها بر روحیه بسیجیان تأثیر نمی‌گذارد زیرا آنها براساس اعتقاد و انگیزه الهی پای کار هستند و با خدا معامله می‌کنند و این تفاوت اصلی بسیج با نیروهای عامل دشمن است.

انتهای پیام
captcha