مسئولان به شبیخون فرهنگی و جهاد تبیین بی‌توجهی کردند
کد خبر: 4103835
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
نائب رییس مجلس شورای اسلامی:

مسئولان به شبیخون فرهنگی و جهاد تبیین بی‌توجهی کردند

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه همه ما به شبیخون فرهنگی و به خصوص جهاد تبیین کم‌توجهی و بی‌توجهی کرده‌ایم. جوانان را با دستاوردهای انقلاب و نقشه‌های دشمن آگاه نکرده‌ایم، به همین دلیل جوانان براساس اطلاعاتی که به آنها می‌رسد تصمیم‌گیری کرده و در این خصوص همه ما مقصر هستیم.

عبدالرضا مصری، نائب رییس مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، عبدالرضا مصری، نائب رییس مجلس شورای اسلامی، امروز دهم آذرماه، در هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس(ره) که در کاشمر محل زیارتگاه این مرد دین و سیاست برگزار شد، اظهار کرد: به‌رغم خفقانی که در زمان رضاشاه بود، اما شهید مدرس از ذکاوت و آینده‌کاوی و آینده‌نگاهی خاصی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مدرس یک فیلسوف بیدادگر، فقیهی روشن، آگاه، متعهد و مفسر عامل بوده و هیچ‌گاه چیزی نگفت که خود عامل آن نباشد، بیان کرد: شهید مدرس(ره) در یک زمان، مقطع و گذر تاریخی باید مرزهای استبداد و استکبار نوین و استعمار را تشخیص می‌داد و همانند امام راحل(ره) که فرمودند: «نه شرقی، نه غربی» از دل همه تاریکی‌ها، راه و صراط را تعیین می‌کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروزه وقتی مسائل را بررسی می‌کنیم، شاید کار ساده‌ای باشد اما در آن زمان قرار گرفتن و این مسائل را به درستی تشخیص دادن قوت درونی خاصی می‌خواهد.

مصری ابراز کرد: باید 52 نمونه طریقه زندگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهید مدرس(ره) به صورت کتابچه درآمده و به جوانان داده شود، شهید مدرس(ره) در عمل به تکلیف با سیاست‌هایی که آزادی و استقلال ملت ایران و جهان اسلام را تهدید می‌کرد، بدون اینکه پشت سر خود را نگاه کند، مبارزه کرد.

وی گفت: هرچند فرنگی معاب‌ها فریفته اروپایی‌ها هستند و قوانین اروپا را بر ما تحمیل می‌کنند اما شهید مدرس(ره) هرچه خلاف شرع مقدس اسلام و مخالف آزادی و استقلال کشور و جهان اسلام بود را رد می‌کرد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی از شهید مدرس(ره) به عنوان مبارزی شکست‌ناپذیر و سازش‌ناپذیر نام برد و افزود: او اعتقاد داشت دین نباید از سیاست جدا شود و فقط جنبه تشریفاتی داشته باشد، سیاست در اسلام جداگانه نبوده و در اسلام نیز با هم هستند.

مصری خاطرنشان کرد: اگر آن روز اقتدار ایران برای شهید مدرس(ره) آرزو بود امروز به برکت وجود رهبر معظم انقلاب برای ما یک امکان در اختیار است که در حال حفظ کیان ماست.

وی در ادامه از مسئولانی که فرزندان خود را به فرنگ می‌فرستند خواست، زندگی کردن را از شهید مدرس(ره) بیاموزند و اضافه کرد: شهید مدرس(ره) حتی حاضر نبود فرزندش را برای درمان به ییلاق بفرستد و دیگران در محیط گرم و فقیرانه تهران یا دیگر نقاط و در شرایط سخت باشند.

مصری بیان کرد: هر چند بسیاری از آنچه شهید مدرس(ره) آرزویش را داشت به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب حاصل شده، اما در این مسیر ملت ایران سختی‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.

وی گفت: از روز اولی که بانک «الله اکبر» با صدای امام راحل در این کشور بلند شد، انواع توطئه‌ها را دشمنان بر علیه ما به کار گرفتند، اگرچه از همان روزهای اول پیروزی انقلاب با گروهک‌های مختلف سعی کردند مسیر انقلاب را منحرف کنند، اما چون نتوانستند به همین دلیل هشت سال جنگ تحمیلی را آغاز کردند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه در تحریم هستیم، اما امروزه در علم نانو رتبه چهارم دنیا، بیوتکنولوژی رتبه 12، چرخه کامل سوخت هسته‌ای رتبه هشتم دنیا، صنایع موشکی رتبه 5 دنیا، هوافضا رتبه 10 دنیا را داریم، حتی در ژن درمانی که علم آن تنها در اختیار آمریکا بود، اکنون ایران به عنوان دومین کشور دنیا این علم را به دست آورده است.

مصری افزود: دشمن برای جنگ ترکیبی سال‌ها میلیون‌ها و میلیاردها دلار هزینه کرده است، البته نظام برای تفکیک معاندین، آموزش دیدگان و ایادی استکبار و اسرائیل برنامه دارد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه در این بین ما هم به شبیخون فرهنگی و به خصوص جهاد تبیین کم‌توجهی و بی‌توجهی کرده‌ایم، چراکه جوانان را با دستاوردهای انقلاب و نقشه‌های دشمن آگاه نکرده‌ایم، به همین دلیل جوانان براساس اطلاعاتی که به آنها می‌رسد تصمیم‌گیری کرده و در این خصوص همه ما مقصر هستیم.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان معانی را بد جلوه می‌دهند، آنها در کشور خودشان اعتراض را اغتشاش اعلام می‌کنند، اما در کشور ما اسم جنایت و عملیات‌های داعشی که با سلاح صورت می‌گیرد را اعتراض می‌گذارند.

مصری ابراز کرد: اگرچه از نظر معیشت داریم سختی می‌کشیم اما جوانان نباید به دنبال معلول باشند، علت را باید فهمید، استکبار می‌خواهد ذهن‌ها را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه هرچند جوانان فریاد دارند، اما نباید علت را گم کنند، گفت: امسال که سختی کمبود انرژی به برخی کشورها برود وضعیتشان را خواهیم دید، البته از سویی دسیسه و تحریم می‌کنند و از سویی مدام پیغام می‌دهند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کلاهی که در برجام سر ما رفت دیگر سر این ملت نمی‌رود، در برجام هرچه اورانیوم غنی شده داشتیم یک شبه دادیم با هواپیما بردند، تمامی سانتریفیوژهایی که خودمان تولید کرده بودیم را خالی کرده و انبار گذاشتیم که مسائل دیگری به وجود آوردند.

وی افزود: هرچند امروز هم می‌خواهند همان تعهدات را انجام دهیم، اما مگر در قبل که انجام دادیم چه اتفاقی افتاد؟ تا تضمین نداشته باشیم دیگر کشور زیر بار نمی‌رود گول لبخندها و حرف‌هایشان را نباید خورد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هر کشوری که امروز قدرت نداشته باشد له می‌شود، امروز عزت و ایستادگی و مقاومت ما به دلیل قدرتی است که داریم، اگر می‌توانستند ما را از پا در بیاورند لحظه‌ای دریغ نمی‌کردند.

مصری افزود: هیچ کشوری در 40 سال گذشته پایگاه آمریکایی‌ها را با موشک هدف قرار نداده است، ایران اسلامی به پشتوانه ملت خواهد ایستاد و دشمنان در تمامی نقشه‌هایشان شکست خواهند خورد.

انتهای پیام
captcha