زن عزتمند در قاموس باطل شعار «زن، زندگی، آزادی» نمی‌گنجد
کد خبر: 4103864
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد:

زن عزتمند در قاموس باطل شعار «زن، زندگی، آزادی» نمی‌گنجد

مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی»، گفت: زنی که در این شعار ترسیم شده یک بانوی عزتمندی که بخواهد از حقوق خود دفاع کند نیست و هیچگاه در این قاموس باطل شخصیت‌هایی مانند این بانوان قرآنی وجود ندارد.

زن عزتمند در قاموس باطل شعار «زن، زندگی، آزادی» نمی‌گنجدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اجتماع بانوان قرآنی مشهد و تجلیل از پیشکسوت قرآنی زهرا افخمی ریحانی، که شامگاه 10آذرماه، در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جای تقدیر دارد از ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان قرآنی که این جلسه وزین و باشکوه که حق این بانوی قرآنی هم است را تدارک دیدند که البته باید برای تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآنی این قبیل اقدامات صورت گیرد.

وی افزود: خوشبختانه در مشهدالرضا(ع) در این حوزه به صورت جدی ورود شده و در این راستا مشهد مانند همیشه جلودار و پرچمدار است.

شجاع ادامه داد: امروز تصویری که از سرکار خانم افخمی شکل گرفته یک بانوی قرآنی عزتمند، صبور، پرتلاش و دلسوز است، لذا کارکرد این جلسه زمانی موثر خواهد بود که این افراد الگویی در زندگی ما باشند.

مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با آشنایی که بنده از این بانوی بزرگوار داریم، ایشان کوه صبر و عزت هستند و این عزتی است که قرآن داده و نتیجه انس با قرآن است.

وی با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی»، تصریح کرد: زنی که در این شعار ترسیم شده یک بانوی عزتمندی که بخواهد از حقوق خود دفاع کند، نیست بلکه این یک زن در مقابل مادر، زن در مقابل همسر، زن در مقابل دختر، زن در مقابل خواهر و در واقع یک زن بی‌احساس، بی‌عاطفه و پر مدعاست است که هیچگاه در این قاموس باطل شخصیت‌هایی مانند این بانوان قرآنی وجود ندارد.

شجاع ابراز کرد: وقتی زندگی یک فردی خدایی باشد، همه ابعاد زندگی او دارای روح خواهد شد لذا توصیه من به شما نوجوانان و جوانان این است که از عزتمندی یک بانوی قرآنی باید الگو گرفت.

در ادامه زهرا افخمی ریحانی، مدرس و داور بین‌المللی قرآن کریم، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزارکننده این مراسم، بیان کرد: هر چه داریم از خدا داریم و اگر خداوند ما را در این راه قرار نمی‌داد به این نعمات دست پیدا نمی‌کردیم.

وی اظهار کرد: در درجه اول هر چه داریم از خداوند داریم و در درجه بعد از دعای پدر و مادر و زحمات اساتیدمان که ما را در این سال‌ها همراهی کردند، داریم.

مدرس و داور بین‌المللی قرآن کریم در خصوص برگزاری اینگونه محافل، تصریح کرد: امید است این سنت زیبای تجلیل از پیشکسوتان قرآنی برای انگیزبخشی به جوانان که در این راه قدم بردارند، ادامه یابد.

وی افزود: مدرسان، مربیان و اساتید قرآنی در هر رشته که تدریس می‌کنند باید در وهله اول خودشان عامل به قرآن کریم باشند تا فراگیران را از لحاظ معرفتی، آموزه‌های اخلاقی و اعتقادی پیش ببریم و بر طبق فرمایشات رهبر بتوانیم 10 میلیون حافظ قرآن تربیت کنیم.

افخمی ابراز کرد: خوشبختانه سازمان‌های مرتبط در حوزه قرآن در زمینه حفظ فعال هستند که امیدواریم نتیجه بگیریم از طرفی مربیان قرآن در هر سمتی هستیم باید تلاش کنیم تا خانه و محله خود را قرآنی کنیم.

در این آیین از خدمات ۳۰ ساله «زهرا افخمی ریحانی» مدرس و داور قرآن‌کریم در مشهد تجلیل شد.

 

انتهای پیام
captcha