افزایش تعهدات و هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان
کد خبر: 4106444
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
تقیانی خبر داد:

افزایش تعهدات و هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ با توجه به نارضایتی‌های بازنشستگان در سنوات قبل مبنی بر پوشش دهی ناقص تعهدات بیمه تکمیلی، میزان تعهدات بیمه تکمیلی در قرارداد سال جاری افزایش یافت و رقم پرداختی از 91 هزار تومان به 102 هزار و پانصد تومان رسید.

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با بیمه تکمیلی درمانی بازنشستگان بیان کرد: طی قراردادی که امسال بیمه تکمیلی درمانی بازنشستگان از سوی کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سراسر کشور داشت، مبلغ و تعهدات بیمه تکمیلی رشد قابل توجهی داشت و با توجه به نارضایتی‌هایی که بازنشستگان در سنوات قبل مبنی بر پوشش دهی ناقص تعهدات بیمه تکمیلی داشتند با پیگیری‌هایی که از سوی کانون عالی کارگران بازنشسته صورت گرفت، میزان تعهدات قرارداد سال جاری افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: با افزایش میزان تعهدات بیمه تکمیلی پوشش بهتری پیدا کرد. البته با افزایش تعهدات به ناچار افزایش رقم پرداختی بیمه را هم به همراه داشت که مبلغ آن در سال گذشته که 91 هزار تومان در قرارداد بود در قرارداد جدید به 205 هزار تومان رسید.

تقیانی اضافه کرد: طبق پیگیری‌هایی که انجام شد با موافقت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و هیئت‌ مدیره سازمان، سازمان تأمین اجتماعی کشور متعهد شد تا 50 درصد مبلغ کسانی که از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند را پرداخت کند. بنابراین متقاضیان فقط ملزم به پرداخت 102 هزار و پانصد تومان برای هر ماه هستند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی 45 هزار و پانصد تومان پرداخت می‌کرد و امسال با افزایش هزینه این مبلغ به 102 هزار و پانصد رسیده است.

وی در پایان از برگزاری المپیاد وزرشی بازنشستگان خبر داد و گفت: مرحله مقدماتی این المپیاد ورزشی در استان‌ها در حال انجام است و نفرات برگزیده به زودی معرفی خواهند شد و در ماه بهمن‌ در دو استان فارس و یزد المپیاد سراسری برگزار و مسابقات اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha