آشنایی با سیره علما و بزرگان در «حدیث بندگی» + صوت
کد خبر: 4106955
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

آشنایی با سیره علما و بزرگان در «حدیث بندگی» + صوت

حدیث بندگی عنوان برنامه رادیو قرآن است که طی آن به معرفی سیره علما و بزرگان تشیع پرداخته می‌شود.

حدیث بندگیبه گزارش ایکنا، حدیث بندگی، عنوان برنامه رادیو قرآن است که دوشنبه‌ها، ساعت 18:35 به مدت 25 دقیقه به روی آنتن این شبکه رادویی می‌رود.

این برنامه با موضوع آشنایی مخاطبان با سیره اخلاقی و اجتماعی علما و بزرگان عالم تشیّع با هدف پندآموزی اخلاقی و الگوگیری از سیره و سبک زندگی علما تقدیم مخاطبان می‌شود.

در برنامه اخیر حدیث بندگی به معرفی مرحوم آیت‌الله «علی‌اکبر فیض آلنی» مشهور به «علی مشکینی»، استاد اخلاق و از مدرسان حوزه علیمه پرداخته شد.

او متولد ۱۰ آذر سال ۱۳۰۰ در آلنی مشگین‌شهر اردبیل است و در هشتم  مرداد سال ۱۳۸۶ در تهران به دیار باقی شتافت. وی ریاست مجلس خبرگان رهبری را از زمان تأسیس(در سال ۱۳۶۱) تا پایان عمر خود و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام‌جمعه دائم قم را برعهده داشته است.

آیت‌الله مشکینی به توصیه پدر برای ادامه تحصیل علوم دینی به اردبیل سفر کرد و پس از فراگیری صرف و نحو به همراه جمعی از طلاب اردبیل به قصد ادامه تحصیل به قم سفر کرد. او از محضر اساتیدی چون مرحوم آیت‌الله کوه‌کمره‌ای و دروس خارج را از محضر آیات عظام بروجردی و محقق داماد بهره برده است.

از جمله آثار آیت‌الله مشکینی می‌توان به ترجمه‌ قرآن‌ کریم‌ به‌ زبان‌ فارسی، مصباح‌‌المنیر، اصطلاح‌‌الاصول‌، تفسیر روان برای نسل جوان، نهج‌‌البلاغه‌ موضوعی و آثار متعدد فقهی و اصولی اشاره کرد.

کد

طی این برنامه ضمن بیان خاطراتی از سیره و منش مرحوم آیت‌الله مشکینی توسط دوستان و شاگردان، به همراهی ایشان با امام خمینی(ره) و پیشگامی و مجاهدت در نهضت انقلاب اسلامی پرداخته شد.

یادآور می‌شود، برنامه حدیث بندگی به همت گروه علوم قرآنی از شبكه راديويی قرآن، موج FM رديف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود.

انتهای پیام
captcha