استقبال از طرح آموزشی «خادمان قرآن» ویژه کودکان در کویت
کد خبر: 4107045
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

استقبال از طرح آموزشی «خادمان قرآن» ویژه کودکان در کویت

رئیس هیئت‌مدیره انجمن «منابر قرآنی» کویت از استقبال گسترده از طرح آموزشی «خادمان قرآن» به منظور آموزش قرآن کریم و زبان عربی به کودکان بالای چهار سال در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرای، محمد الشطی، رئیس انجمن منابر قرآنی اظهار کرد در کنار این طرح قرآنی برنامه‌های آموزشی و تفریحی دیگری نیز برگزار می‌شود.

به گفته وی طرح «خادمان قرآن» شامل برگزاری شماری از محافل قرآنی به منظور آموزش قرآن کریم و زبان عربی به کودکان بالای چهار سال است. در کنار این فعالیت‌ها کودکان حاضر در طرح علاوه بر یادگیری قرائت قرآن کریم، تدبر در معانی آن را نیز می‌آموزند و همچنین حفظ عم‌جزء در کنار آموختن آداب اسلامی نیز بخشی از برنامه‌های آموزشی است.

الشطی تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه تقویت تربیت قرآنی نسل جدید در کویت و پرورش شخصیت آنها براساس مبانی دینی و ارزش‌های قرآنی از جمله احترام به والدین و رعایت اخلاق است.

وی افزود: این طرح همچنین توسعه مهارت‌های کودکان از طریق فعالیت‌های فرهنگی گروهی را نیز دنبال می‌کند؛ امری که منجر به تقویت شخصیت و اعتماد به‌ نفس کودکان و همچنین توانمندسازی آنها برای تکیه به خود خواهد بود.

به گفته الشطی تاکنون بیش از 1640 کودک در داخل و خارج از کویت از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha