واکنش محافل اسرائیلی به موفقیت‌های جنبش بایکوت
کد خبر: 4107260
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

واکنش محافل اسرائیلی به موفقیت‌های جنبش بایکوت

محافل اسرائیلی به موفقیت‌‌های جنبش جهانی «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل»که به جنبش«BDS»موسوم است، اذعان دارند و خاطرنشان می‌کنند آنچه در جام جهانی قطر رخ داد، نتیجه حرکت این جنبش است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، محافل اسرائیلی به موفقیت‌های جنبش جهانی «بایکوت،عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل» اعتراف کرده‌اند. 

رحیب پاتز رکس، رئیس بخش مقابله با یهودی‌ستیزی در سازمان جهانی صهیونیسم در مقاله‌ای که در این باره منتشر شده است گفت: بازی‌های جام جهانی، جریان ضد اسرائیلی را آشکار کرد.

آشکار شدن عمق نفرت جهانی از صهیونیست‌ها در جام جهانی

وی افزود: جنبش‌های بایکوت موفق شدند جام جهانی قطر را به میدان خصومت آشکار با اسرائیلی‌ها تبدیل کنند؛ این رویداد ورزشی جهانی نشان داد که دشمنی با اسرائیل فقط به اعراب، فلسطینی‌ها و مسلمانان محدود نمی‌شود.

وی افزود: آنچه رخ داده تصویر جدیدی برای تقویت تحریم اسرائیل است، از جمله فراخوان برای تحریم محصولات اسرائیلی که ممکن است تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم بر اقتصاد و منابع مالی تل آویو داشته باشد. 

پاتز رکس هشدار داد که نخستین ناکامی اقتصادی اسرائیل در کشورهایی مانند نروژ آغاز شد، صندوق‌های بازنشستگی این کشور سرمایه‌گذاری‌های خود را از شرکت‌های مرتبط با شهرک‌ سازی‌ها پس گرفتند و اعلام کردند که سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ساخت و ساز و املاک اسرائیل را متوقف خواهند کرد.

این نگرانی از اقدامات فعالان بایکوت از زمان آخرین جنگ غزه در سال 2021، بیشتر شده است؛ زمانی که 250 کارمند گوگل نامه‌ای به مدیریت ارسال کردند و از غول فناوری خواستند فسخ قراردادها با اسرائیل را به دلیل قربانیان زیادی که این جنگ داشته است، بررسی کنند. 

وحشت از آسیب‌های دراز مدت تحریم

وی توضیح داد: جنبش‌های بایکوت همچنین در ایالات متحده موفقیت‌هایی را ثبت کردند، زمانی که توانستند از تخلیه یک کشتی باری متعلق به اسرائیل در بندر اوکلند جلوگیری کنند. این داده‌های اسرائیل، ترس‌ جدی و فزاینده در مورد موفقیت‌های جنبش‌های بایکوت را نشان می‌دهد.

 اسرائیل به این نتیجه رسیده است که آنچه جنبش‌های بایکوت در سراسر جهان علیه دولت اشغالگر انجام می‌دهند زنگ هشدار برای همه اسرائیلی‌ها اعم از نهادهای نظارتی،شرکت‌ها و افراد است زیرا کمپین‌های تحریم می‌تواند به همه اسرائیلی‌ها آسیب بزنند.

انتهای پیام
captcha