برگزاری ۴۰ کلاس آموزش حفظ قرآن در بیجار
کد خبر: 4107509
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

برگزاری ۴۰ کلاس آموزش حفظ قرآن در بیجار

رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان بيجار از برگزاری 40 کلاس آموزش حفظ قرآن کریم همزمان با ایام فاطمیه(س) در مؤسسات و خانه‌های قرآنی بیجار خبر داد.

جليل مختاری‌نيا، رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بيجار

حجت‌الاسلام جليل مختاری‌نيا، رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان بيجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر پنج مؤسسه فعال قرآنی در سطح شهرستان بيجار فعال است که تاکنون توانسته‌اند گام‌های ارزشمندی در راستای توسعه و ترويج فرهنگ ناب محمدی در جامعه بردارند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه فعالیت‌های قرآنی شهرستان بیجار نسبت به سال‌های گذشته از روند رو به رشدی برخوردار بوده است، افزود: 40 کلاس آموزش حفظ قرآن کریم همزمان با ایام فاطمیه(س) در سطح مؤسسات و خانه‌های قرآنی بیجار برگزار شد است.

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار بیان کرد: با توجه به پتانسیل و قابلیت بالای بیجار لازم است فعالیت‌های بیشتری در راستای توسعه برنامه‌های قرآنی در این شهرستان انجام شود.

وی بر گسترش فعالیت‌های قرآنی در مساجد این شهرستان تأکید کرد و افزود: فعالیت در حیطه قرآنی مساجد موجب تقویت معنویات و اعتقادات جوانان و نوجوانان می‌شود و مفهوم و معنای قرآن را در دل و جان جوانان جای خواهد داد.

حجت‌الاسلام مختاری‌نيا گفت: بايد از امکانات موجود فرهنگی در جهت گسترش فضاهای معنوی به ویژه مساجد استفاده شود تا مساجد که سنگر بصيرت و معرفت هستند به حد اعلا برسند.

وی با اشاره به اینکه مساجد به عنوان پايگاه‌های دين و انديشه شناخته شده‌اند و افراد در مساجد می‌توانند بنيه دينی و اعتقادی خود را افزايش دهند، بیان کرد: در این راستا باید تلاش کرد تا فعالیت‌های قرآنی را در سطح مساجد گسترش داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار افزود: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت بوده و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است.

وی در پایان یادآور شد: قرآن و معارف اهل بيت(ع) تنها اختصاص به گروه و فرقه خاصی نداشته و برای همه مردم جهان نازل شده است در این راستا توسعه فعاليت‌های قرآنی بايد در دستور كار قرار گيرد.

انتهای پیام
captcha