دفتر سوگواره ملی «رواق سرخ» بسته شد
کد خبر: 4108094
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
در حرم شاهچراغ(ع)

دفتر سوگواره ملی «رواق سرخ» بسته شد

آیین اختتامیه سوگواره ملی «رواق سرخ» با موضوع حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همراه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در این حرم مطهر برگزار شد.

آیین اختتامیه سوگواره ملی «رواق سرخ»، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، آیین اختتامیه سوگواره ملی «رواق سرخ» با موضوع حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) عصر دیروز، 27 آذرماه در این حرم مطهر برگزار شد. از نقاط مختلف کشورمان 465 اثر هنری به این سوگواره ارسال شد که 200 اثر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته و در نهایت 10 اثر به عنوان آثار برگزیده این سوگواره انتخاب شده و در مراسم اختتامیه نیز معرفی شدند.

در این مراسم علاوه بر معرفی و تجلیل از برگزیدگان سوگواره از کتاب گزیده اشعار با موضوع شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که به کوشش سیدابوالفضل مبارز گردآوری شده است، رونمایی شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه حرم شاهچراغ(ع) گفت: حادثه شاهچراغ(ع) از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است. جنبه نخست تروریستی بودن این حادثه و انجام آن توسط داعش است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با یادآوری جنایات داعش از ابتدای شکل‌گیری تاکنون اظهار کرد: خوی وحشی‌گری و ضدانسانی داعش سال‌ها در رسانه‌های بین‌المللی ترسیم شده است اما حضور این گروه در یکی از اماکن زیارتی و ترور افراد بیگناه هم باید مورد بررسی قرار گیرد.

قانعی گفت: دومین جنبه این حادثه وقوع آن در هنگام بروز اغتشاشات و به‌هم ریختگی فضای امنیتی شهر است که فرصت حمله جنایتکاران به حرم مطهر فراهم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه مظلومیت شهدای شاهچراغ(ع) به عنوان نماد مظلومیت ملت ایران که طی 40 سال گذشته 17 هزار شهید ترور تقدیم کرده‌اند باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: شهادت شهید آیت‌الله دستغیب، آتش زدن اتوبوس مردم بیگناه در شیراز، بمب‌گذاری کانون رهپویان وصال و غیره همه نشان از مظلومیت این مردم دارد.

وی ضمن محکوم کردن ترور کودکان در این حوادث تروریستی اظهار کرد: خلق تراژدی‌هایی مثل ماجرای آرتین و شهید آرشام سرایداران، شهید ندیمی، شهید کشاورز، ماجرای راستین کوچولو و خانواده‌اش، شهید لری گوئینی، شهیدان خوب، شهید پورعیسی، فریدالدین معصومی و همه شهدای مظلوم این حادثه تابلویی بدیع و جان‌سوز در مقابل دیدگان ملت قرار داده است و نیاز به روایتی روشن و دقیق و هنرمندانه دارد.

قانعی با بیان اینکه هتک حرم حرم شاهچراغ(ع) هم دل هر شیعه‌ای را به درد می‌آورد گفت: موضوع شهادت و تفسیر آن به عنوان هنر مردان خدا از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha