تجلیل از 61 نخبه علمی کشور در جایزه البرز 1402
کد خبر: 4108321
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

تجلیل از 61 نخبه علمی کشور در جایزه البرز 1402

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از تجلیل 61 نخبه علمی کشور در مراسم جایزه البرز 1402 خبر داد و گفت: این مراسم روز 15 اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

حیدر ارشدیحیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان اظهار کرد: در سال 1402 و به مناسبت شصت و یکمین سال جایزه البرز، فراخوان جایزه البرز 1402 در بخش نخبگان از سوی بنیاد فرهنگی البرز منتشر شد. در این فراخوان از دانشمندان جوان، مخترعان و فناوران، دانشجویان و طلاب علوم دینی از سراسر کشور دعوت شده تا در صورت واجد شرایط بودن در این فراخوان برای کسب جایزه البرز یا همان نوبل ایرانی شرکت کنند.

وی افزود: واجدان شرایط برای شرکت در جایزه البرز، می‌توانند به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir مراجعه کرده و آئین‌نامه مربوط به هر بخش که به صورت مجزا تدوین شده را دریافت کنند و با مطالعه آن و نیز شاخص‌هایی که برای هر بخش تعیین شده، ثبت نام کنند.

ارشدی تصریح کرد: مدت انتشار این فراخوان و نیز مهلت ثبت نام در تمامی بخش‌ها یک ماه تعیین شده و تا نیمه دی‌ماه سال جاری نیز ادامه دارد و مطابق سنوات گذشته این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد؛ چراکه نیاز است تا مدارکی که از سوی متقاضیان واجد شرایط و داوطلبان بارگذاری شده، راستی‌آزمایی شده و استعلام آن‌ها از مراجع علمی ذیربط اعلام شود. لذا توصیه می‌شود تا تمامی داوطلبانی که تمایل دارند در جایزه البرز 1402 شرکت کرده و میزان توانمندی علمی خود را بسنجند، هر چه زودتر نسبت ثبت نام در پایگاه مربوطه اقدام کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: جایزه البرز به همت بنیاد فرهنگی البرز و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بنیاد ملی نخبگان، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و رسانه ملی برگزار می‌شود که در سال 1402 شاهد شصت و یکمین سال جایزه البرز خواهیم بود.

وی ادامه داد: براساس تصمیمی که در هیئت‌ امنای بنیاد فرهنگی البرز گرفته شده، مراسم جایزه البرز مشابه هر سال در نیمه اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس صورت گرفته تا در روز 15 اردیبهشت‌ماه سال 1402 شاهد تقدیر از برترین‌های جایزه البرز در بخش نخبگان باشیم.

ارشدی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها برای تعداد برگزیدگان نیز مشابه روال بنیاد براساس تعداد سالی که از عمر این جایزه می‌گذرد، انجام شده یعنی در سال 1402 از 61 نفر نخبه علمی کشور شامل پنج دانشمند، 9 مخترع، هفت طلبه و 40 دانشجو شامل 10 دانشجوی علوم پزشکی و 30 دانشجوی سایر علوم اعم از فنی، مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، هنر و کشاورزی تجلیل خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز تصریح کرد: مبلغ مورد نظر برای جایزه البرز 1402 نیز طی چند روز آتی و پس از تصویب در هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی البرز اعلام خواهد شد. امروز تقریباً نیمی از زمان ثبت نام در جایزه البرز 1402 گذشته و استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان صورت گرفته و امیدواریم این استقبال در ایام باقی مانده نیز ادامه داشته باشد و بتوانیم شاهد رقابتی خوب از سوی نخبگان علمی کشور در بخش‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جلال محمدی
|
Poland
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۹:۴۰
1
1
سلام و احترام
آیا من که قبلا ثبت نام کردم میتوان جزو شرکت کنندگان باشم
captcha